NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura Wielkopolska podpisuje umowy pod realizację programu Kolej Plus. Chodzi o LK nr 368, 390/236 i 369

Wielkopolska podpisuje umowy pod realizację programu Kolej Plus. Chodzi o LK nr 368, 390/236 i 369

Adrian Izydorek
Most na szlaku linii kolejowej Szamotuły- Międzychód. Widokówka PKP S.A. z 2001 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego zaczyna podpisywać umowy pod realizację studiów wykonalności dla projektów zgłoszonych do Programu Kolej Plus. Wczoraj podpisano umowę dot. linii nr 368. Na dniach Urząd ma podpisać kolejne umowy.

Jak już informowaliśmy na łamach portalu NaKolei.pl, Samorząd Woj. Wielkopolskiego w maju ogłosił przetargi dla projektów zgłoszonych do programu Kolej Plus. Wczoraj natomiast, po pozytywnym rozstrzygnięciu postępowań, w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu podpisana została umowa dotycząca kolejowego odcinka Międzychód-Szamotuły. Zgodnie z nią firma BBF Sp. z o.o. opracuje wstępne studium planistyczno-prognostyczne dla projektu pod nazwą „Rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Międzychód-Szamotuły”. Studium ma być gotowe do listopada 2021. To pierwsza z podpisywanych w jednym tygodniu trzech umów na projekty realizowane w ramach Programu Kolej+ na terenie Wielkopolski.

Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego Krzysztof Grabowski i Maciej Adamczak, prezes firmy BBF Sp. z o. o. podpisali umowę, której przedmiotem jest opracowanie Wstępnego studium planistyczno-prognostycznego dla projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Międzychód Szamotuły”. Wartość tej umowy to 1 076 250 zł, a jej przedmiot jest objęty Rządowym Programem Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej+ do 2028 roku, ustanowionego Uchwałą Rady Ministrów nr 151/2019 z dnia 3 grudnia 2019 r.

Nabór projektów do Programu odbywa się dwuetapowo. Zakończony etap I obejmował zgłoszenie projektów przez podmioty uprawnione oraz ocenę zgłoszonych projektów i ich kwalifikację do etapu II, której dokonały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Samorząd Województwa Wielkopolskiego zgłosił 5 projektów i wszystkie zostały zakwalifikowane do etapu II. Teraz w terminie do 24 listopada 2021 powstaną dokumenty aplikacyjne, w tym między innymi wstępne studium planistyczno-prognostyczne odrębnie dla każdego ze zgłoszonych projektów. Wstępne studium obejmie przede wszystkim pozyskiwanie danych, zdefiniowanie wariantów infrastruktury, sporządzenie prognoz ruchu dla wariantów infrastruktury, analizę ruchowo-eksploatacyjną, oszacowanie kosztów, wskazanie istotnych kwestii technicznych, wybór preferowanego wariantu oraz ocenę wpływu projektu na uzyskanie/usprawnienie połączenia miasta o wielkości powyżej 10 tys. mieszkańców z miastem wojewódzkim.

Wszystkie zgłoszone przez Województwo Wielkopolskie projekty będą realizowane w formule partnerskiej. Liderem projektów jest Województwo Wielkopolskie, natomiast Partnerami projektów są przedstawiciele gmin i powiatów położonych na przebiegu budowanych/modernizowanych linii kolejowych oraz Stowarzyszenie Metropolia Poznań – łącznie 41 podmiotów, przy czym Stowarzyszenie Metropolia jest partnerem dla dwóch projektów dot. linii kolejowych na odcinku Śrem-Czempiń oraz Międzychód-Szamotuły. Koszty opracowania WSPP, na postawie podpisanych w marcu i w kwietniu br. porozumień pomiędzy Liderem a Partnerami projektów będą ponoszone: w połowie przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego w pozostałej części przez Partnerów projektów zgłoszonych do Programu.

Jeszcze w tym tygodniu analogiczne umowy zostaną podpisane na linie nr 390/236 Czarnków-Rogoźno-Wągrowiec oraz nr 369 na odcinku Śrem-Czempiń.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności