NaKolei.pl Bez kategorii W Słupsku ZKA obsługiwały autobusy z okolic Przemyśla. To nieekologiczne, ale firma złożyła najtańszą ofertę

W Słupsku ZKA obsługiwały autobusy z okolic Przemyśla. To nieekologiczne, ale firma złożyła najtańszą ofertę

Redakcja

Za pociągi na odcinku m.in. ze Słupska do Kołobrzegu uruchomiono zastępczą komunikację autobusową. Obsługiwana ona była przez firmę, której flota autobusów parkuje pod Przemyślem.

W dniach 23-28 października 2022 roku wprowadzono zastępczą komunikację autobusową za pociągi na odcinkach Słupsk – Koszalin – Słupsk, Sławno – Koszalin – Sławno, Słupsk – Kołobrzeg – Słupsk, Ustka – Koszalin – Ustka, którą obsługiwała „Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków”.

Wręcz normalna kolej rzeczy, prywatna firma wygrała przetarg tym samym obsługuje ZKA na czas prowadzonych prac na infrastrukturze kolejowej. Jednak Posłanka Małgorzata Prokop-Paczkowska zdecydowała się dopytać Ministerstwo Infrastruktury, jak to jest, że zastępczą komunikację obsługują autobusy, które przyjechały na zlecenie specjalnie z drugiego końca Polski.

Otóż przetarg na ZKA w woj. pomorskim i zachodniopomorskim wygrała firma, której flota stacjonuje w okolicach miejscowości Bircza, nieopodal Przemyśla. Aby w ogóle dojechać do miejsca wykonania zlecenia na północ Polski, w jedną stronę autokary musiały przejechać prawie 900 km.

Dlaczego tak się stało?

W ogłoszonym przez PKP Intercity przetargu na obsługę ZKA znalazło się miejsce na tylko jedno kryterium wyboru oferty: cena. Tym samym zamawiającego interesuje wyłącznie, która firma jest w stanie zrealizować najtaniej przedmiot zamówienia. Nawet jakby jakaś firma, która ma swoją siedzibę jeszcze dalej (chociaż o to już trudno), ale złożyła korzystniejszą cenowo ofertę – wtedy to najprawdopodobniej ona świadczyłaby usługi na rzecz IC. Kwestia czy prywatne przedsiębiorstwo wychodzi z zyskiem po takim zamówieniu, to już tajemnica danego przedsiębiorstwa.

Jak poinformowała Spółka PKP Intercity, Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków, Malawa 23/1, 37-740 Bircza złożyła najkorzystniejszą ofertę w przeprowadzonym w trybie podstawowym (konkurencyjnym)
postępowaniu zakupowym zgodnie z obowiązującą w Spółce PKP Intercity S.A procedurą zakupową – poinformował Wiceminister Infrastruktury Andrzej Bittel.

Przetarg dot. ZKA w okolicach Słupska został ogłoszony 29 września 2022 roku. Jak informuje Wiceminister Bittel, komunikat o wszczęciu postępowania został przekazany za pośrednictwem platformy zakupowej do 35 oferentów wykonujących działalność zbieżną z przedmiotem zamówienia. Powiadomienia o postępowaniu zostały również wysłane automatycznie do podmiotów będących w zasobach bazy platformy według branży oraz opublikowane na stronie www PKP Intercity.

Pod koniec października otwarto oferty w przetargu. Wpłynęły cztery oferty, z czego dwie to firmy z woj. podkarpackiego (w tym zwycięzca konkursu), jedna z Lublina oraz jedna z Warszawy. Ostatecznie wybrano firmę spod Przemyśla, ponieważ zadeklarowała usługę w cenie 14,30 zł za 1 wozokilometr. Koszt dojazdu do miejsca realizacji przewozów leżał już po stronie wykonawcy, tym samym jak deklaruje Wiceminister, umowa nie przewidywała dodatkowych opłat za dojazd autokarów.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności