Przewozy pasażerskie
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-pkpintercity

Spadek punktualności pociągów pasażerskich. Średni czas opóźnień to 9 minut 36 sekund

Spadek punktualności pociągów pasażerskich. Średni czas opóźnień to 9 minut 36 sekund fot. PKM

Zakończył się II kwartał 2018 roku. UTK opublikowało już statystyki, w których odnotowano spadek punktualności pociągów pasażerskich.

Spadek punktualności pociągów pasażerskich: W II kwartale 2018 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 88,21%. Jak informuje Urząd Transportu Kolejowego to spadek w stosunku do I kwartału br. Wtedy punktualność wyniosła 90,14%. II kwartał 2017 roku to 92,29% punktualności.

W analizowanym okresie licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 440,4 tys. pociągów (o ok. 5,9 tys. więcej niż w I kwartale 2018 roku). W II kwartale 2017 roku uruchomionych było 426,5 tys. pociągów.

Średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł w II kwartale br. 9 minut 36 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut – 50,3%. W tym okresie odwołano już 4 605 pociągów. W I kwartale br. było ich prawie 2 tys. mniej: 2 864 odwołanych składów.

Poziom punktualności przewoźników pasażerskich (opóźnienia powyżej 5 minut na przybyciu): Największy spadek odnotowało PKP Intercity. W I kwartale punktualność utrzymała się na poziomie 74,52%, a w II kw. mowa już o 68,20%. Wzrost punktualności odnotowały Koleje Małopolskie – II kw. 2018 r. to 84,04%. I kwartał br. to wynik 73,44%.

Więcej tutaj: Statystyka przewozów pasażerskich.