RegioJet ogłosił kilkanaście ogłoszeń o pracę m.in. na stanowisko konduktora pociągu, ale także maszynisty, który kierowałby składy na nowe połączenie do Polski.
Czeski, prywatny przewoźnik RegioJet od dłuższego czasu informuje o swoich planach ekspansji na Polskę. Przypomnijmy, że chodzi tu łącznie o 10 nowych połączeń w Europie, w tym 4 przebiegać mają przez Polskę. Jest to:
- Praga – Przemyśl – Lwów – RegioJet podtrzymuje, że chce uruchomić połączenie. Ma otwarty dostęp na trasie, a wnioskował do UTK o jedno połączenie dziennie od poniedziałku do niedzieli.
- Warszawa / Praga – Brennero – przewoźnik chce wystartować na połączeniu pod koniec tego roku. Odjazd z Warszawy Wschodniej odbywałby się o godzinie 20:00 z przyjazdem do Brennero o godzinie 11:00. W drogę powrotną udawałby się o godzinie 16:59 z przyjazdem do Warszawy (Zachodniej) o 7:47.
- Praga – Gdynia – połączenie, o którym wspominały nieco wcześniej Koleje Czeskie. Pociąg miałby jeździć po stronie polskiej przez m.in. Wrocław, Poznań, Bydgoszcz. W całej relacji dwa pociągi dziennie, pozostałe dwa tylko na odcinku Praga – Wrocław. Zarówno Koleje Czeskie, jak i RegioJet chcą wystartować na trasie od grudnia 2022 roku.
- Wiedeń – Warszawa – RegioJet od grudnia 2022 roku chce uruchamiać jedno połączenie dla 550 pasażerów na trasie m.in. przez Sosnowiec, Katowice, Ostrawę, Brzecław.
- I warto wspomnieć o połączeniu Praga – Berlin – Amsterdam – Bruksela i ewentualnym rozgałęzieniu w Berlinie do Warszawy.
Dodatkowo właściciel RegioJet, Radim Jančura zapowiedział, że w przyszłym roku ponownie będzie chciał uruchomić połączenie do Chorwacji, ale tym razem startujące z Warszawy – więcej.
Więcej informacji o planowanej ekspansji RegioJet z zakładanymi rozkładami jazdy.
RegioJet szuka pracowników
RegioJet ogłosił 13 ogłoszeń o pracę na stanowiska maszynistów, kierowców autokarów, a także stewardów – odpowiednik polskich konduktorów, chociaż w pociągach RegioJet zazwyczaj nie sprawdza się biletów – więcej informacji.
Znalazła się również oferta pracy dla maszynisty dla nowego połączenia do Polski.
Dołącz do nas i bądź z nami na starcie nowego połączenia do Polski. Jeśli jesteś również maszynistą mniejszego przewoźnika i chcesz jeździć naszymi składami na lokomotywach SIEMENS Vectron lub Bombardier TRAXX, skontaktuj się z nami – czytamy na stronie RegioJet.
RegioJet od kandydata oczekuje licencji maszynisty z doświadczeniem za nastawnikiem. Kandydat musi mieć opanowany język czeski, a także znać podstawy języka polskiego. W przypadku gdyby kandydatem był Czech i będzie on miał przejść dodatkowe egzaminy w Polsce – przewoźnik ma pokryć związane z tym koszty. Do RegioJet skierowaliśmy się z pytaniem o jakie dokładnie „nowe połączenie chodzi”. Czekamy na odpowiedź.
Więcej o ogłoszeniach o pracę RegioJetu.
[AKTUALIZACJA 30.07.2021 r.]
Z pytaniami o jakie połączenie chodzi skierowaliśmy się do Rzecznika Prasowego RegioJet, Aleša Ondrůja. Dowiedzieliśmy się, że chodzi o połączenie Praga – Przemyśl.
[Ogłoszenie o pracę] jest dla planowanego połączenia na trasie Praga – Kraków – Przemyśl – Lwów, gdzie będziemy zatrudniali maszynistów na polskim odcinku trasy Bogumin – Przemyśl – poinformował portal NaKolei.pl, Aleš Ondrůj.