Pod koniec 2021 roku RegioJet otrzymał od Urzędu Transportu Kolejowego zgodę na uruchomienie nowego połączenia z Warszawy do belgijskiej Ostendy. Po stronie polskiej formalności udało się zamknąć, natomiast problem pojawia się w Belgii i Holandii.
16 kwietnia 2021 r. do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek RegioJet w sprawie uruchomienia pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie Warszawa Wschodnia – Berlin – Amsterdam – Bruksela – Ostenda i w relacji powrotnej. Kilka miesięcy później, bo już w październiku UTK opublikował informację o przyznaniu czeskiemu przewoźnikowi zgody na uruchomienie połączenia obsługiwanego na sieci kolejowej w Polsce.
Zgodnie z treścią przyznanej zgody, RegioJet takie połączenie mogłoby uruchomić już od 12 grudnia 2021 roku. Zgoda obowiązuje do 12 grudnia 2026 roku – w tym czasie czeski przewoźnik mógłby uruchamiać codziennie połączenie przez cały roczny rozkład jazdy. Mimo, że w tym przypadku RegioJet stosunkowo szybko otrzymał zgodę, tak problem pojawił się w innym państwach, którędy przebiega trasa połączenia.
RegioJet nocne połączenie chce uruchomić przy współpracy z holenderskim startupem European Sleeper. To właśnie ten przewoźnik poinformował o przełożeniu na czas nieokreślony startu połączenia.
Więcej o European Sleeper: Nowy przewoźnik szuka inwestorów by obsługiwać połączenia Warszawa/Praga – Berlin – Bruksela
Przygotowania idą pełną parą, ale nie jest możliwe uruchomienie nowego pociągu nocnego Bruksela-Amsterdam-Berlin-Praga latem 2022 roku. Aby uniknąć rozczarowania, na razie nie podajemy nowej daty rozpoczęcia kursowania. Bardzo intensywnie pracujemy nad tym, aby rozpocząć kursowanie jak najszybciej. Wkrótce więcej informacji! – zapowiedział European Sleeper.
Zdopravy.cz podaje, że dyrektor RegioJetu Jiří Schmidt potwierdził problemy z uruchomieniem połączenia. Jak poinformował, przed przewoźnikami jeszcze trudne negocjacje z narodowymi przewoźnikami w Belgii oraz Holandii.
Przypomnijmy, że w założeniu RegioJet pociąg z Warszawy dojeżdżałby do Berlina, gdzie zostałby łączony z grupą wagonów z Pragi. Taki skład kontynuowałby dalej podróż na zachód Europy.
Więcej: Znamy szczegóły dla pociągów RegioJet Warszawa – Berlin – Bruksela! UTK opublikował wniosek