Strona główna » Wiadomości » Prawo i przetargi » Polska Grupa Górnicza wybrała firmy do obsługi bocznicy KWK Piast-Ziemowit Ruch Piast

Polska Grupa Górnicza wybrała firmy do obsługi bocznicy KWK Piast-Ziemowit Ruch Piast

Redakcja
Fot. Tomáš Ságner

Polska Grupa Górnicza rozstrzygnęła przetarg na obsługę bocznicy kolejowej Oddziału KWK Piast-Ziemowit Ruch Piast.

Zamówienie podzielone było na dwa zadania.

Zadanie nr 1 – Obsługa infrastruktury kolejowej oraz wykonywanie przewozów kolejowych w jej obrębie. Prace te wykona konsorcjum firm PKP CARGO Service sp. z o.o. oraz PKP CARGO S.A., którego oferta uzyskała 100 pkt. Zaproponowana kwota to 71 201 907,90 zł brutto. W tej części przetargu startowała także DB CARGO Polska sp. z.o.o. Jej oferta opiewająca na kwotę 74 953 038,90 zł brutto została oceniona na 99,56349728 pkt. Różnica była zatem niewielka.

Zadanie nr 2 – Diagnostyka, konserwacja i bieżące utrzymanie infrastruktury kolejowej. Te prace będą realizowane przez PKP Cargo Service Sp. z o.o., której oferta została oceniona na 100 pkt. Zaproponowana kwota to 31 126 306,20 zł brutto. W przetargu starowali także: TORKOL Sp. z o.o., której ofertę oceniono na 99,99441714 oraz DB Cargo Polska S.A., której oferta uzyskała 77,64654758 pkt.

Ostateczni wykonawcy ww. prac zostali wyłonieni po przeprowadzeniu aukcji elektronicznej. Podane wyżej kwoty nie są zatem kwotami ostatecznymi, a zaproponowanymi przez wykonawców przy składaniu ofert. Prace realizowane będą przez 36 miesięcy.  Do ich prawidłowego wykonania wykonawcy będą potrzebowali odpowiedni tabor. W zakresie zadania 1:3 lokomotywy spalinowe, manewrowe, o minimalnej mocy znamionowej 580kW, jednokabinowe oraz 30 wagonów samowyładowczych typu 418 V (Dumpcar) lub równoważnych. Muszą one umożliwiać wyładunek jednostronny, grawitacyjny przez przechył pudła, sterowanie rozładunkiem ręczne, zasilanie rozładunku pneumatyczne. Wagon musi być czteroosiowy, a granica ładowności (dla klasy linii C) wynosić od 48 do 53 t. Pojemność ładunkowa pudła wagonu od 29-do 32 m3, zaś minimalna odległość krawędzi zsypu od osi wagonu – min. 200 cm. W zakresie zadania 2 potrzebny będzie wózek motorowo-szynowy (drezyna) o ładowności minimum 10 t wraz z żurawiem o udźwigu minimum 1,5 tony.

 

Podobne artykuły