NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura PLK ogłosiły kolejny przetarg dla LK nr 25. Tym razem dot. odcinka Sandomierz – Bodzechów

PLK ogłosiły kolejny przetarg dla LK nr 25. Tym razem dot. odcinka Sandomierz – Bodzechów

Redakcja
LK nr 25 w okolicach Ożarowa. Fot. Skanska

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na odcinku Bodzechów – Sandomierz w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Sandomierz”, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych dla linii kolejowej nr 25 na odcinku od km 193,560 do km 242,400 wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym i zasilania trakcyjnego.

Zamówienie podstawowe obejmuje prace na stacji Dwikozy, tj. rozbiórkę i budowę obiektu inżynieryjnego w km 229,677, przebudowę peronu wyspowego dwukrawędziowego, rozbiórkę i budowę budynku nastawni dysponującej Dw w km 229,756, rozbiórkę budynku nastawni wykonawczej w km 230,572 – Nastawnia Dw1, roboty związane z budową i przebudową stacyjnych urządzeń srk, roboty przy urządzeniach elektroenergetycznych do 1kV, roboty związane z przebudową przejazdów kolejowo-drogowych w km 229,409; 230,462, budowę nowej półsamoczynnej blokady liniowej na odc. Jakubowice – Dwikozy, dostosowanie nowych urządzeń do obecnej infrastruktury pod względem srk dla szlaku Dwikozy – Zalesie Gorzyckie.

Zamówienie obejmuje także opcje.

Prawo opcji nr 1 to Teren w rejonie rzeki Ćmielówka (km 199,875).

Obiekty inżynieryjne:

  • Km 199,228 – przepust – rozbiórka i budowa;
  • Km 199,875 – most – rozbiórka i budowa;
  • Km 200,155 – przepust – bieżąca konserwacja;
  • Km 200,309 – przepust – rozbiórka i budowa;

Zakres prac nawierzchniowych w torach szlakowych:

  • Wymiana kompleksowa nawierzchni tor nr 1 i nr 2 km ok. 199,100 – km 200,120.

Roboty ziemne w zakresie nasypu kolejowego dla toru nr 1 i nr 2:

  • Podwyższenie nasypu kolejowego. km ok.199,100 – km 200,120;
  • Wzmocnienie gruntów słabonośnych km ok. 199,750 – km 200,000;

Wykonawca uwzględni podniesienie niwelety nasypu z dostosowaniem do posadowienia obiektu inżynieryjnego.

Elektroenergetyka trakcyjna

  • dla toru nr 1 od lokaty ok. 199-3 (km 199,109) do lokaty 200-3 (km 200,113)
  • dla toru nr 2 od lokaty ok. 199-4 (km 199,109) do lokaty 200-4 (km 200,113)

Zabudowa nowych konstrukcji wsporczych z przewieszeniem istniejącej sieci trakcyjnej.

Prawo opcji nr 2 to teren w rejonie rzeki Trześniówka km (238,869) w torze nr 1.

Obiekty inżynieryjne:

  • Km 238,869, most rz. Trześniówka – przebudowa;
  • Zakres prac nawierzchniowych w torach szlakowych:
  • Wykonawca uwzględni podniesienie niwelety nasypu z dostosowaniem do posadowienia obiektu inżynieryjnego.

Elektroenergetyka trakcyjna

  • Wykonawca uwzględni przebudowę sieci trakcyjnej, w związku z podniesieniem niwelety toru i nasypu, z dostosowaniem do posadowienia obiektu inżynieryjnego. Należy uwzględnić zakres całych odcinków naprężenia w torze nr 1 i 2.

Oferty w przetargu można składać do 29 listopada 2021 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.

Przypomnijmy, że linia kolejowa nr 25 przebiega od Łodzi Kaliskiej, jednej z dwóch głównych stacji kolejowych w Łodzi – trzecim największym mieście w Polsce i stolicy województwa łódzkiego położonego w samym sercu kraju – do Dębicy, miasta liczącego prawie 50 000 mieszkańców, położonego w południowo-wschodniej części kraju w województwie podkarpackim.

Modernizowany odcinek linii nr 25 jest częścią kompleksowej transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T). Jest on wykorzystywany głównie do transportu towarów. Każdego dnia kursuje po nim łącznie 14 pociągów towarowych oraz kilka regionalnych pociągów pasażerskich między Skarżyskiem Kamienną a Ostrowcem Świętokrzyskim.

Głównym celem projektu jest zwiększenie możliwości dojazdu koleją do miast Polski Wschodniej, w szczególności do miejscowości położonych wzdłuż modernizowanej linii. Realizacja projektu pozwoli przywrócić regularne połączenia pasażerskie pomiędzy Ostrowcem Świętokrzyskim a Sandomierzem. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 22 wygodne stacje i przystanki. Po zakończeniu prac pociągi będą też kursować z większą prędkością – do 120 km/h w przypadku pociągów pasażerskich i 80 km/h w przypadku pociągów towarowych – co oznacza skrócenie czasu przejazdów.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności