Strona główna » Wiadomości » Tabor » Pierwsze pociągi nowej generacji ICE-L już gotowe. Talgo wysłało je na testy

Pierwsze pociągi nowej generacji ICE-L już gotowe. Talgo wysłało je na testy

Redakcja
Fot. Marcos Mate

Talgo wysłało na testy pierwsze jednostki nowej generacji pociągów ICE-L. To aż 17-wagonowe składy, chociaż na testy w komorze klimatycznej przygotowano krótki zestaw składający się z każdego typu wagonów.

Jak poinformował portal Treinenweb w okolicach fabryki Talgo zauważono pierwsze składy pociągów nowej generacji ICE-L dla Deutsche Bahn. Już 24 czerwca dostrzeżono trasie z Hiszpanii przez Francję zestaw składający się z każdego typu wagonów jednostek ICE-L.

25 czerwca taki zestaw dotarł do Rail Tec Arsenal w Wiedniu,  gdzie rozpoczął testy w komorze klimatycznej (w tym samym miejscu, gdzie podobne testy przechodziły niedawno SZT Pesy dla Kolei Czeskich – więcej informacji).

Drugi zestaw, już pełnowymiarowy bo z 17 wagonami został skierowany na tor testowy w Niemczech.

Więcej o ICE-L

ICE L planowane są do obsługi tras krajowych w Niemczech, a także połączenia Niemiec z Holandią, Austrią i granicą szwajcarską. Między innymi będą kursować na międzynarodowej trasie Berlin – Amsterdam, skracając obecny czas przejazdu między tymi dwoma miastami.

Będzie to pierwszy w Niemczech pociąg dalekobieżny umożliwiający dostęp na poziomie peronu. Bezstopniowe wejście na poziomie peronu to cecha pociągów produkowanych przez Talgo, która ułatwi podróż wszystkim pasażerom i pozwoli osobom o ograniczonej sprawności ruchowej na wsiadanie i wysiadanie bez potrzeby korzystania z pomocy z zewnątrz. Pomoże to również skrócić czas wsiadania i wysiadania na stacjach, skracając czas podróży.

Ponadto w wagonie pasażerskim znajdą się trzy miejsca dla wózków inwalidzkich ze stolikami o regulowanej wysokości. Będzie posiadał również dotykowy system prowadzenia, który będzie przekazywał wszystkie informacje w języku Braille’a.

Nowe pociągi ICE L będą wyposażone w funkcje, takie jak bezprzewodowy internet, więcej przestrzeni bagażowej, funkcjonalne okna poprawiające odbiór sygnału z telefonów komórkowych i inteligentne oświetlenie, nowe i  komfortowe siedzenia, wagony pasażerskie zaprojektowane specjalnie dla rodzin z dziećmi, a także wagon pasażerski dla osób o ograniczonej mobilności, restaurację pokładową, osiem miejsc dla rowerów oraz ekrany informacyjne z danymi w czasie rzeczywistym.

Pociągi ICE L będą składać się z lokomotywy wielosystemowej (kompatybilnej z różnymi napięciami zasilania i różnymi systemami sygnalizacji) oraz 17 wagonów pasażerskich, przy czym liczba ta może być następnie dostosowana do zapotrzebowania, dzięki uniwersalności pociągu. Oprócz lokomotywy Talgo, pociągi te będą kompatybilne z innymi lokomotywami, zarówno elektrycznymi jak i spalinowymi, co zagwarantuje interoperacyjność pociągu na przewidzianych trasach.

Będą one miały większą pojemność – łącznie 562 miejsca, z czego 85 miejsc to pierwsza klasa, a 477 miejsc to druga klasa.

Deutsche Bahn zamówił 23 składy pociągów (1 lokomotywa + 17 wagonów pasażerskich) o wartości 550 mln euro w 2019 roku. Zamówienie to jest częścią umowy ramowej na maksymalnie 100 składów. Talgo otrzymało zamówienie po złożeniu najbardziej atrakcyjnej oferty w ogólnoeuropejskim przetargu.

 

Podobne artykuły