Kolej na świecie Przewozy towarowe Tabor

Orlen Unipetrol Doprava wzmacnia swoją pozycję w Czechach. Do 2022 r. wszystkie Nurki z ETCS

Orlen Unipetrol Doprava wzmacnia swoją pozycję w Czechach. Do 2022 r. wszystkie Nurki z ETCS Fot. Jiri Zanka

W 2020 roku Orlen Unipetrol Doprava po raz kolejny wzmocnił swoją pozycję na czeskim rynku. W 12 miesięcy spółka należąca do Grupy Kapitałowej PKN Orlen przewiozła ponad 366 tys. ton towarów, co jest najlepszym wynikiem w historii przewoźnika.

W ubiegłym roku Orlen Unipetrol Doprava osiągnął rekordowy wolumen przewiezionych towarów. Zwiększył się on o ponad 25% r/r, przewożąc łącznie ponad 366 tys. ton ładunku. Orlen Unipetrol Doprava współpracuje na rynku czeskim z KolTrans, spółką również z branży kolejowej, należącą do GK PKN Orlen, działającą przede wszystkim na rodzimym rynku.

Cieszę się, że w zeszłym roku udało nam się zmaksymalizować współpracę w transporcie wewnętrznym. Dzięki nowoczesnym i ekonomicznym lokomotywom Siemens Vectron możemy również wjeżdżać do sąsiednich krajów, co oszczędza czas i pieniądze. Dzięki wystarczającej pojemności udało nam się zaspokoić zapotrzebowanie, ale nie spoczywamy na laurach i dalej rozbudowujemy i unowocześniamy nasz tabor. Dlatego odebraliśmy czwartą lokomotywę Vectron, a pozostałe trzy zostaną oddane do użytku w ciągu najbliższych trzech lat – powiedział Jaroslav Dvořák, prezes ORLEN Unipetrol Doprava i dodał:„Sukces wybranej strategii potwierdza również kluczowy wskaźnik wydajności, w tym przebyta odległość transportowa, która wzrosła do 1399 000 tysięcy kilometrów brutto. To pokazuje, że nasze lokomotywy były dobrze wykorzystywane i że transport odbywał się na długich ramionach, gdzie transport kolejowy jest generalnie bardziej wydajny niż transport drogowy .

Orlen Unipetrol Doprava w swoim parku taborowym obecnie dysponuje 30. lokomotywami. W zakresie przewozów międzynarodowych od dawna ma miejsce znacząca wymiana towarowa pomiędzy firmami należącymi do Grupy Kapitałowej Orlen. Firma od dłuższego czasu inwestuje w instalacje systemu ETCS w swoich pojazdach. Wszystkie “Nurki” (lokomotywy serii 753) należące do Orlen Unipetrol Doprava mają zostać wyposażone w system ETCS do 2022 roku.

Nowe Vectrony zostały zakupione przede wszystkim z myślą o przewozach produktów chemicznych. Mogą być eksploatowane w Czechach, Polsce, Słowacji, Niemczech i Austrii. ORLEN Unipetrol Doprava oprócz transportu produktów chemicznych koncentruje się również na spedycji, wynajmie wagonów, usługach naprawczych i porządkowych oraz doradztwie. Obecnie przewoźnik jest jednym z pięciu największych graczy na kolei w Czechach.