Konsorcjum Siemens-Newag wczoraj wypuściło w drogę do Sofii pierwszy z zamówionych pojazdów metra. Spółki, które połączyły siły w produkcji pojazdów mają 36 miesięcy na zrealizowanie całości zamówienia – 20 trójczłonowych pociągów.
Zamówienie jakie realizuje konsorcjum Siemens-Newag dla Metropolitan EAD w Bułgarii obejmuję dostarczenie 20 trójczłonowych pociągów metra wraz z systemem kontroli ruchu. Nowe pojazdy bazują na platformie Inspiro.
Pojazdy będą podobne do tych, które jeżdżą dla Metra Warszawskiego, z tą różnicą, że będą miały zainstalowane odbieraki prądu. Docelowo pojazdy od konsorcjum Siemens-Newag będą kursowały na linii metra w Sofii w Bułgarii zarówno w tunelach jak i na powierzchni.
Transport do Bułgarii z wykorzystaniem trzech samochodów ciężarowych
Tranzyt pojazdu odbywa się na zasadach transportu specjalistycznego, ponadgabarytowego. Będzie podzielony na człony i przewieziony na trzech samochodach ciężarowych. Pociąg będzie transportowany 1100 km w świat, przez Słowację, Węgry, Serbię aż do stolicy Bułgarii. Pociąg pokona tę trasę w ciągu pięciu nocy w specjalnym konwoju innych samochodów-pilotów. Rozładunek rozpocznie się w okolicach 2 lipca br.
Prawo opcji zamówienia przewiduje zamówienie dodatkowych 10 pojazdów. Łączna wartość całego przedmiotu umowy (rozbudowa infrastruktury wraz dostawą pojazdów) z uwzględnieniem opcji (dodatkowe 10 pojazdów) wynosi 418.304.632,56 BGN (905.420.377,18 PLN według kursu średniego NBP na dzień zawarcia umowy) netto. Szacunkowa wartość prac przypadających na Spółkę NEWAG z uwzględnieniem opcji wynosi 109.330.897 BGN (236.646.726,56 PLN według kursu średniego NBP na dzień zawarcia Umowy) netto, z czego 73.148.042 BGN (158.328.936,91 PLN według kursu średniego NBP) netto za podstawowy zakres Umowy (20 pojazdów) oraz 36.182.855 BGN (78.317.789,64 PLN według kursu średniego NBP na dzień zawarcia Umowy) netto w razie skorzystania przez klienta z opcji na dostawę kolejnych 10 pojazdów.