Spółka Epufloor podpisała umowę na dostawę mat wibroizolacyjnych podpodsypkowych i podpłytowych Epufloor Eputrack 500 i 700 na potrzeby modernizacji linii kolejowej nr 104.
Chodzi konkretnie o zadanie dotyczące odcinka Limanowa – bocznica Klęczany. Generalnym wykonawcą zadania jest konsorcjum budowlane. Tworzą je: Budimex, Gülermak oraz Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt. W ramach umowy podpisanej z wykonawcą kolejowej inwestycji Epufloor dostarczy łącznie 68 532 m² mat wibroizolacyjnych. W tym 20 791,2 m² mat podpłytowych, które pójdą na wykonanie wibroizolacji tunelu pod Pisarzową. Tak więc maty wibroizolacyjne zabezpieczą tunel. Dostawy producent zrealizuje sukcesywnie do maja 2026 roku.
Epufloor wyjaśnia, że cechą charakterystyczną zastosowanego rozwiązania jest zróżnicowanie grubości mat wibroizolacyjnych. Przez to wykonawca dostosował je do indywidualnych potrzeb w zakresie ochrony przeciwdrganiowej. Maty Epufloor Eputrack zapewnią skuteczną redukcję drgań i hałasu wtórnego generowanego przez ruch kolejowy, chroniąc infrastrukturę oraz zabudowę w otoczeniu linii.
System wibroizolacji obejmuje wszystkie miejsca wymagające ochrony na przedmiotowym odcinku – zarówno szlak kolejowy, obiekty inżynieryjne, jak i tunel kolejowy. Stanowi on wszak jeden z kluczowych elementów modernizowanej trasy. Maty wibroizolacyjne zabezpieczą tunel, przyczyniając się zwłaszcza do komfortu pasażerów.
Realizacja inwestycji jest częścią szerszego programu modernizacji linii kolejowej nr 104, który ma na celu poprawę przepustowości, bezpieczeństwa oraz komfortu podróży na trasie Chabówka – Nowy Sącz. A w przyszłości – umożliwienie połączenia z projektowaną linią Podłęże – Piekiełko.
Epufloor ma już duże doświadczenie we współpracy z wykonawcami inwestycji kolejowych. Dostarcza maty wibroizolacyjne m.in. na teren budowy linii kolejowych nr 201 i 214. Spółka te same materiały dostarczyła też na pierwszy odcinek modernizowanej linii nr 104: Chabówka – Rabka Zaryte. Tutaj pociągi już wróciły na tory.

