NaKolei.pl WiadomościPrawo i przetargi Lotos Kolej chce wydzierżawić aż 150 wagonów węglarek

Lotos Kolej chce wydzierżawić aż 150 wagonów węglarek

Redakcja
Fot. rail.phototrans.eu / TKi3-120

Spółka Lotos Kolej ogłosiła przetarg na dzierżawę 150 sztuk wagonów węglarek. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwa niezależne zadania:

Zadanie nr 1 – dotyczy dzierżawy 110 wagonów węglarek budowy normalnej w 3 wariantach:

  • Wariant 1 – na okres 12 miesięcy,
  • Wariant 2 – na okres 24 miesięcy,
  • Wariant 3 – na okres 36 miesięcy;

Zadanie nr 2 – Dzierżawa 40 wagonów węglarek budowy specjalnej (FAS) przystosowanych do przewozu złomu lub 40 wagonów kolejowych typu węglarka budowy normalnej, także w 3 wariantach:

  • Wariant 1 – na okres 12 miesięcy,
  • Wariant 2 – na okres 24 miesięcy,
  • Wariant 3 – na okres 36 miesięcy.

Realizacja przedmiotu zamówienia planowana jest na okres 12, 24 lub 36 miesięcy począwszy od daty przekazania wagonów, które powinno nastąpić najpóźniej w drugim kwartale 2022 roku.

W zamówieniu określono specyficzne wymagania techniczne dla wagonów . Wskazano, że maksymalna tara wagonu budowy normalnej powinna wynieść 22,5 tony, a wagonu budowy specjalnej (FAS) – 27,5 tony. Minimalna wartość średnicy kół w momencie przekazania wagonu do dzierżawy wynosić ma 860 mm.

Oferty w przetargu można składać do 31 stycznia 2022 r. Jedyne kryterium ich oceny stanowi cena.

Postępowanie będzie prowadzone w trybie dwuetapowym. I etap obejmuje złożenie oferty merytorycznej oraz wstępnej oferty handlowej, wykonanie przez komisję formalnej i merytorycznej oceny złożonej oferty, zaproszenie do II etapu oferentów, których oferty spełnią wymagania zamawiającego i nie podlegają odrzuceniu.

II etap natomiast będzie dotyczył złożenia oferty ostatecznej (przeprowadzenie z wybranymi oferentami negocjacji warunków oferty złożonej w I etapie oraz treści umowy).

Oferent dla każdego wagonu będzie musiał podać następujące dane:

  • Europejski numer pojazdu (EVN),
  • Oznaczenie literowe serii wagonu,
  • Typ wagonu,
  • Nr dokumentu: zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego lub innego dokumentu potwierdzającego jego dopuszczenie do eksploatacji w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w ruchu międzynarodowym,
  • Tara wagonu,
  • Ładowność wagonu dla klasy linii kolejowej C i/lub D,
  • Długość wagonu (ze zderzakami),
  • Pojemność pudła,
  • Rok budowy wagonu,
  • Typ zaworu rozrządczego,
  • Wyposażenie w ogranicznik przeładowania układu hamulcowego (TAK/NIE),
  • Typ wózka,
  • Nośność zestawu kołowego,
  • Układ klocków hamulcowych (Bg / 2xBg / Bgu / 2xBgu),
  • Typ wstawek hamulcowych (żeliwo / K / LL),
  • Rodzaj materiału wstawek kompozytowych (np. C810, J816M, FR 513, itp.),
  • Dopuszczalna prędkość maksymalna wagonu próżnego,
  • Data ostatniej rewizji podwozia,
  • Data kolejnej rewizji podwozia,
  • Cykl międzynaprawczy (lata / km),
  • Nr identyfikacyjny ECM (podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie).
Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności