Spółka Lotos Kolej ogłosiła przetarg na dzierżawę 150 sztuk wagonów węglarek. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwa niezależne zadania:
Zadanie nr 1 – dotyczy dzierżawy 110 wagonów węglarek budowy normalnej w 3 wariantach:
- Wariant 1 – na okres 12 miesięcy,
- Wariant 2 – na okres 24 miesięcy,
- Wariant 3 – na okres 36 miesięcy;
Zadanie nr 2 – Dzierżawa 40 wagonów węglarek budowy specjalnej (FAS) przystosowanych do przewozu złomu lub 40 wagonów kolejowych typu węglarka budowy normalnej, także w 3 wariantach:
- Wariant 1 – na okres 12 miesięcy,
- Wariant 2 – na okres 24 miesięcy,
- Wariant 3 – na okres 36 miesięcy.
Realizacja przedmiotu zamówienia planowana jest na okres 12, 24 lub 36 miesięcy począwszy od daty przekazania wagonów, które powinno nastąpić najpóźniej w drugim kwartale 2022 roku.
W zamówieniu określono specyficzne wymagania techniczne dla wagonów . Wskazano, że maksymalna tara wagonu budowy normalnej powinna wynieść 22,5 tony, a wagonu budowy specjalnej (FAS) – 27,5 tony. Minimalna wartość średnicy kół w momencie przekazania wagonu do dzierżawy wynosić ma 860 mm.
Oferty w przetargu można składać do 31 stycznia 2022 r. Jedyne kryterium ich oceny stanowi cena.
Postępowanie będzie prowadzone w trybie dwuetapowym. I etap obejmuje złożenie oferty merytorycznej oraz wstępnej oferty handlowej, wykonanie przez komisję formalnej i merytorycznej oceny złożonej oferty, zaproszenie do II etapu oferentów, których oferty spełnią wymagania zamawiającego i nie podlegają odrzuceniu.
II etap natomiast będzie dotyczył złożenia oferty ostatecznej (przeprowadzenie z wybranymi oferentami negocjacji warunków oferty złożonej w I etapie oraz treści umowy).
Oferent dla każdego wagonu będzie musiał podać następujące dane:
- Europejski numer pojazdu (EVN),
- Oznaczenie literowe serii wagonu,
- Typ wagonu,
- Nr dokumentu: zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego lub innego dokumentu potwierdzającego jego dopuszczenie do eksploatacji w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w ruchu międzynarodowym,
- Tara wagonu,
- Ładowność wagonu dla klasy linii kolejowej C i/lub D,
- Długość wagonu (ze zderzakami),
- Pojemność pudła,
- Rok budowy wagonu,
- Typ zaworu rozrządczego,
- Wyposażenie w ogranicznik przeładowania układu hamulcowego (TAK/NIE),
- Typ wózka,
- Nośność zestawu kołowego,
- Układ klocków hamulcowych (Bg / 2xBg / Bgu / 2xBgu),
- Typ wstawek hamulcowych (żeliwo / K / LL),
- Rodzaj materiału wstawek kompozytowych (np. C810, J816M, FR 513, itp.),
- Dopuszczalna prędkość maksymalna wagonu próżnego,
- Data ostatniej rewizji podwozia,
- Data kolejnej rewizji podwozia,
- Cykl międzynaprawczy (lata / km),
- Nr identyfikacyjny ECM (podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie).