Strona główna » Wiadomości » Tabor » Lokomotywa Vectron dla CARGOUNIT będzie jeździć w barwach LOTOS Kolej

Lokomotywa Vectron dla CARGOUNIT będzie jeździć w barwach LOTOS Kolej

Redakcja

Nowa lokomotywa Vectron dla CARGOUNIT została zaprezentowana podczas jazd testowych w Żmigrodzie. Będzie obsługiwana przez LOTOS Kolej.

Nowa wielosystemowa lokomotywa Vectron od Siemensa jest już we flocie CARGOUNIT. Pojazd został zaprezentowany podczas testów na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Poniżej kilka zdjęć dzięki uprzejmości Siemensa.

fot. Siemens

fot. Siemens

fot. Siemens

fot. Siemens

fot. Siemens

CARGOUNIT, największy polski niezależny operator wynajmu lokomotyw towarowych, a także lider w Europie Środkowo-Wschodniej, posiadający obecnie prawie 170 pojazdów szynowych, powiększył swoją flotę o nowoczesną, wielosystemową lokomotywę Siemens Vectron. Uroczyste przekazanie pojazdu odbyło się podczas jazd prezentacyjnych po torze doświadczalnym w Ośrodku Eksploatacji Toru Doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Lokomotywa będzie jeździć w barwach LOTOS Kolej. Obecnie CARGOUNIT posiada m.in. 4 lokomotywy E6ACT Dragon oraz 3 lokomotywy Gama. W planach spółki jest zakup kolejnych nowoczesnych lokomotyw z przeznaczeniem do przewozów zarówno towarowych, jak i pasażerskich, w Polsce i w Europie.

– Stale powiększamy naszą flotę pojazdów szynowych dostosowując ofertę handlową do potrzeb Klientów. Nowa lokomotywa modułowa Siemens Vectron wpisuje się w strategię CARGOUNIT zwiększania udziału nowoczesnych pojazdów szynowych w całej naszej flocie. Bardzo ważny jest dla nas fakt, że platforma Vectrona jest uniwersalna i może służyć przewoźnikom większości krajów europejskich. Co niezmiernie nas cieszy, nowa lokomotywa już znalazła swoje przeznaczenie i będzie służyć przewoźnikowi LOTOS Kolej – komentuje Wojciech Gruszka, Menedżer ds. Kluczowych Klientów CARGOUNIT.

W Żmigrodzie odbyło się również seminarium z cyklu Kolej 4.0. Tematem tegorocznej edycji były nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne pojazdów trakcyjnych na przykładzie lokomotywy Vectron. Podczas panelu dyskusyjnego jego uczestnicy: Ignacy Góra – Urząd Transportu Kolejowego, Andrzej Massel – Instytut Kolejnictwa, Jakub Majewski – Fundacja ProKolej, Krzysztof Celiński – Siemens Mobility, Anatol Kupryciuk – LOTOS Kolej i Piotr Ignasiak – CARGOUNIT dyskutowali na temat korzyści wynikających z operowania wielosystemowymi lokomotywami w ruchu pasażerskim i towarowym na terenie Europy. Doszło do wymiany opinii i prezentacji dobrych praktyk wdrażania nowych technologii w obszarze lokomotyw, a także przedstawiono nowoczesne metody badawcze taboru kolejowego.

 

Podobne artykuły