NaKolei.pl WiadomościKolej na świecie Francuskie TGV wprowadza nową klasę w swoich pociągach

Francuskie TGV wprowadza nową klasę w swoich pociągach

Redakcja
Fot. SNCF

Francuski przewoźnik SNCF wprowadzi zmiany w swoich pociągach TGV z Paryża do Lyonu. Jest to związane z wejściem na francuski rynek zagranicznej konkurencji.

Od najbliższego rozkładu jazdy na trasie Paryż – Lyon, pojawi się konkurencja dla francuskich TGV. To włoska Trenitalia, która ma codziennie uruchamiać dwa pociągi (z Mediolanu, przez Lyon do Paryża) na tej jednej z najbardziej popularnych tras kolejowych we Francji. Dodatkowo, hiszpańskie Renfe zapowiedziało, że będzie chciało wejść na francuski rynek.

Zatrzymując się na chwilę przy Renfe, warto przypomnieć, że ten przewoźnik poznał smak konkurencji na najpopularniejszej trasie w swoim państwie (Barcelona – Madryt), a konkurencją tą zostało OUIGO – spółka-córka francuskiego SNCF. Działy marketingowe obu przewoźników rozpoczęły zawziętą walkę o klienta, w której w pewnym momencie zaczęły pojawiać się nawiązania do serialu „Gry o tron” – więcej informacji. Jak zaznacza szef SNCF, OUIGO na trasie Barcelona – Madryt w szybkim czasie przejął 37% podróżnych, natomiast tym samym wzrosła ogólna liczba pasażerów na trasie o 17%

Francuskie TGV wprowadza nową klasę

Francuzi biorąc pod uwagę fakt, że lada moment poważna konkurencja na trasie do Lyonu stanie się faktem, rozszerzyli swoją ofertę o nową klasę biznesową – ” Business Première”. Będzie to ulepszona pierwsza klasa, dzięki której przewoźnik chce pozyskać nowych biznesowych klientów. Cena biletu za przejazd w nowej klasie z Paryża do Lyonu ma wynieść 142 euro. Cena obejmuje poczęstunek, a także zamówienie kierowcy, który będzie czekał na peronie na pasażera, aby pomóc mu zabrać bagaże do samochodu.

Jest to pierwszy raz kiedy TGV będzie zmagać się z konkurencją na tak popularnej trasie. SNCF chce, aby w 17 składach pojawiła się nowa „pierwsza klasa premium”. Dodatkowo na trasie do Lyonu systematycznie mają pojawiać się nowe jednostki TGV M – Avelia Horizon produkowane przez Alstom.

17 zmodernizowanych jednostek będą włączana do ruchu na początku 2022 roku.

Fot. SNCF

Fot. SNCF

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności