POLREGIO opublikowało informację o wstępnych konsultacjach rynkowych na wykonanie naprawy w zakresie P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN71 i EN57. Obejmują one łącznie 10 składów. Zamówienie podzielone zostało na 2 zadania.
Zadanie 1 obejmuje składy z Małopolskiego Zakładu POLRGIO. To: EN71-001, któremu mają zostać przywrócone historyczne zółto-granatowe barwy z szarym dachem. POLREGIO chce ponadto zachować oryginalne skajowe siedzenia, połówkowe zgarniacze czołowe oraz szczebelkowe półki bagażowe. Ponadto w ramach tego zadania mają zostać wykonane naprawy P4 składów: EN57-1273, 1466, 1537, 719, 2029 oraz 2033.
Zadanie 2 dotyczy ezt-ów z Dolnośląskiego Zakładu POLREGIO, tj. EN57 o numerach: 1196, 1451 oraz 1219.
POLREGIO oczekuje montażu nowych toalet w systemie zamkniętym oraz przetwornic statycznych. W części pojazdów wymieniony na nowy ma zostać system informacji pasażerskiej. Standardowo trzeba będzie także wykonać prace stałe, tj. wynikające z DSU i DTR dla jednostek EN57 i EN71.
Na informacje w ramach konsultacji rynkowych od potencjalnych wykonawców powyższych prac POLREGIO czeka do 19 grudnia 2022 r.
O ile EN71-001 ma odzyskać historyczną malaturę, o tyle losy pierwszego EN57 są wciąż nieznane. Przewoźnik nie dotarł do konsensusu w sprawie sfinansowania projektu odbudowy pojazd.
Czytaj więcej: Co dalej z EN57-001? Nie ma porozumienia co do sfinansowania odbudowy pojazdu