NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura Drugie podejście do montażu systemu sterowania ruchem na Warszawie Zachodniej. Będą utrudnienia

Drugie podejście do montażu systemu sterowania ruchem na Warszawie Zachodniej. Będą utrudnienia

Redakcja
Fot. PKP PLK S.A.

Zarządca infrastruktury informuje o utrudnieniach na warszawskim węźle kolejowym. Związane to będzie z drugą próbą montażu nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

W sierpniu 2022 roku PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o planach podłączeia nowych urządzeń do systemu sterowania ruchem kolejowym. W związku z pracami między 22 sierpnia a 3 września wprowadzono zmiany w komunikacji na warszawskim węźle kolejowym. Okazało się, że pasażerowie zmagali się z utrudnieniami na marne, ponieważ ostatecznie wykonawca nie zrealizował założonych prac związanych z SRK.

Teraz będzie druga próba wykonania tych prac. W związku z tym na Warszawie Zachodniej od 28 listopada do 10 grudnia będą zmiany w komunikacji. Zmiany są ujęte w obowiązującym rozkładzie jazdy. Niektóre pociągi pojadą zmienioną trasą przez stację Warszawa Gdańska. Niektóre połączenia będą skrócone lub odwołane.

Pasażerów prosimy o zwrócenie uwagi na zmiany w kursowaniu i sprawdzenie przed podróżą rozkładu jazdy pociągów. Szczegóły dostępne na stronie i w aplikacji portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników – informują PKP Polskie Linie Kolejowe.

Roboty są związane z podłączaniem nowych urządzeń sterowania ruchem w nowym budynku lokalnego centrum sterowania (LCS) na stacji Warszawa Zachodnia i w budynku nastawni Warszawa Włochy. Po zakończeniu wszystkich prac prowadzenie ruchu  będzie realizowane za pomocą komputerowych urządzeń sterowania, które zastąpią dotychczasowy system przekaźnikowy. Nowe urządzenia na szlaku Warszawa Zachodnia – Warszawa Włochy pozwolą na szybszą odprawę pociągów i zwiększą poziom bezpieczeństwa.

Odprawa podróżnych i budowa

Na stacji Warszawa Zachodnia pociągi zatrzymują się przy ośmiu peronach. Równocześnie na kilku poziomach są kontynuowane prace. Wybudowano kilkanaście kilometrów nowych torów. Ponad 50 nowych rozjazdów umożliwia ruch pociągów. Stawiane są słupy i rozwieszana jest sieć trakcyjna. Od października wykonawca pracuje m.in. na peronie nr 5. Przed budową nowego obiektu zdemontował sieć trakcyjną i tory. Usunięta została stara wiata i konstrukcje oświetlenia. Na przygotowanym terenie powstanie kolejny peron.

Od strony zachodniej zbudowane są trzy kilkusetmetrowe wiadukty kolejowe. Układane są tory. Nowe rozwiązane usprawni podróże koleją w aglomeracji warszawskiej. Będzie połączenie pociągiem z Radomia m.in. w stronę przystanków Warszawa Koło i Młynów na linii obwodowej.

Poniżej poziomu stacji w tunelu dla pieszych między peronem nr 9 z peronem nr 6 kładzione są posadzki i wykańczane ściany. Powstają konstrukcje pod schody ruchome i windy. Wykonawca montuje instalacje energetyczne. Prowadzone są prace związane z systemem kanalizacji oraz  odwodnienia.

Warszawa Zachodnia zmienia oblicze

Na nowej Warszawie Zachodniej będą zadaszone perony, ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.

Więcej informacji o projekcie na stronie stolicadobrychrelacji.pl

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności