DB-Fernverkehr powiększa swój zespół pracowników o około 1000 pracowników. W najbliższych miesiącach pracę rozpoczną nowi konduktorzy i pracownicy wagonów restauracyjnych pociągów ICE i IC.
Chcemy zbliżyć się do naszych pasażerów poprzez zwiększenie liczby personelu na pokładzie pociągów i na stacjach. Pasażerowie w czasie długiej podróży znajdą od teraz bardziej indywidualną obsługę. W tym celu zwiększamy kadrę o 1 000 pracowników – mówi Michael Peterson, Członek Zarządu DB.
Dodatkowi pracownicy wagonów restauracyjnych i pracownicy drużyny konduktorskiej mają przyczynić się do sprawniejszej obsługi i działania na pokładzie. Pierwsze szkolenia i kursy dla nowych pracowników trwają już od kwietnia.
Jak podają Niemcy, nigdy wcześniej tak wiele osób nie przejechało tylu kilometrów pociągami ICE i Intercity, jak w ciągu ostatnich trzech miesięcy od maja do lipca 2022 r. Praca przewozowa wzrosła po raz kolejny o około 3% w porównaniu z rekordowym rokiem 2019. Ludzie pokonują koleją dalsze odległości niż przed pandemią. Mowa tu o pociągach dalekobieżnych, na które nie obowiązuje bilet za 9 euro
Do 2029 roku DB ma za zainwestować około dziesięciu miliardów euro w nowe pociągi. Do końca roku flota ICE wzrośnie do ponad 360 pociągów. Co trzy tygodnie przybywa nowy ICE4, a w eksploatacji jest coraz więcej XXL-ICE, w których znjauduje się prawie tysiąc miejsc dla pasażerów. W grudniu do służby pasażerskiej wchodzą też pierwsze pociągi ICE 3neo. Do końca roku liczba miejsc wzrośnie o kolejne 13 tysięcy.
DB Fernverkehr zatrudnia obecnie około 19 000 pracowników, w tym około 4700 pracowników obsługi pociągów i około 2700 maszynistów.