Infrastruktura KDP Kolej na świecie
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-blueocean

Czesi szykują się na budowę linii dostosowanej do 350 km/h na trasie Hranice-Ostrawa

Czesi szykują się na budowę linii dostosowanej do 350 km/h na trasie Hranice-Ostrawa Fot. Wiki Commons

Czeski zarządca infrastruktury kolejowej szuka wykonawcy, który podejmie się przygotowania dokumentacji projektowej w sprawie budowy nowej linii KDP na odcinku z Hranic do Ostrawy.

Czeski Zarząd Kolei ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji o warunkach zabudowy oraz uwarunkowań środowiskowych dla budowy drugiej części linii dużych prędkości z Przerowa do Ostrawy (VRT Moravská brána). Konkurs obejmuje odcinek od Hranic do Ostrawy.

Docelowo VRT Moravska brana ma być częścią przyszłej trasy RS1: Praga – Brno – Ostrawa – Katowice.

Głównym celem dokumentacji przygotowawczej będzie zaprojektowanie nowej linii dużych prędkości z Hranic do Ostrawy w ramach rządowej koncepcji szybkich połączeń. Dodatkowo wykonawca będzie musiał przeprowadzić badania środowiskowe. Głównym celem wykonawcy będzie pozyskanie pozytywnej opinii OOŚ oraz decyzji o warunkach zabudowy.

Budowa obejmuje między innymi połączenie VRT z Hranicami, połączenie VRT ze stacjami Polanka nad Odrou i Ostrava-Svinov lub z linią Ostrava-Svinov – Ostrava-Vítkovice wraz z niezbędnymi modyfikacjami istniejącej infrastruktury.

Przewidywany termin wykonania głównej części zamówienia publicznego to 14 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy. Szacunkowa wartość zamówienia ma sięgnąć do 320 milionów koron (54,5 mln zł).