NaKolei.pl WiadomościKolej na świecie Alstom chce produkować kolejne modele wodorowych pociągów

Alstom chce produkować kolejne modele wodorowych pociągów

Redakcja

Przedstawiciele Alstomu w Wielkiej Brytanii oraz Eversholt Rail, wiodącego brytyjskiego inwestora w branży kolejowej, ogłosili porozumienie , którego celem jest budowa pierwszej w historii Wielkiej Brytanii floty pociągów wodorowych.

Firmy uzgodniły zasady współpracy dotyczące dzielenia się informacjami technicznymi i hand­lowymi niezbędnymi do zaprojektowania, budowy i oddania do użytku floty dziesięciu trójczłonowych wodorowych zespołów trakcyjnych (HMU – Hydrogen Multiple Unit). Pociągi zostaną wyprodukowane w przez Alstom w Wielkiej Brytanii. Nowa flota HMU oparta będzie na najnowszej wersji modelu pociągu Alstom Aventra. Firmy planują podpisanie umowy na początku 2022 roku.

Eversholt Rail i Alstom zobowiązały się wspierać rządy Wielkiej Brytanii i Szkocji w  dekarbonizacji sektora kolejowego do 2040 roku, przy czym rząd Szkocji zakłada osiągnięcie tego celu najpóźniej do roku 2035. Alstom jest światowym liderem zrównoważonego i inteligentnego transportu kolejowego oraz pierwszym na świecie producentem pociągu z napędem wodorowym – Coradia iLint, obecnie w ruchu pasażerskim w Niemczech.

Konferencja COP26 przypomina nam o pilnej potrzebie ograniczenia emisji dwutlenku węgla na Ziemi. Kolej już teraz jest środkiem transportu o najniższym poziomie emisji, ale możemy zrobić jeszcze więcej, dlatego bardzo się cieszę, że zawarliśmy umowę z naszymi partnerami z Eversholt Rail. Doprowadzi ona do powstania pierwszej floty pociągów wodorowych w Wielkiej Brytanii – podkreśla Nick Crossfield, Dyrektor Zarządzający Alstom w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Jeśli chcemy osiągnąć cel neutralności klimatycznej do roku 2050, musimy jak najszybciej rozpocząć proces dekarbonizacji brytyjskich kolei – mówi Mary Kenny, Dyrektor Zarządzająca Eversholt Rail. – Napęd wodorowy odegra istotną rolę w tym procesie, a umowa z Alstom jest przykładem współdziałania sektora prywatnego na rzecz poprawy klimatu – dodaje.

Specjaliści z Alstom i Eversholt Rail współpracowali ze sobą już wcześniej – zajmowali się rozwiązaniami dotyczącymi taboru kolejowego napędzanego przez wodór dla brytyjskiego sektora kolejowego. W ramach projektu „Breeze” opracowano plany wymiany elektrycznych zespołów trakcyjnych (EMUs – Electric Multiple Units) na napęd wodorowy. Specjaliści z Alstom i Eversholt Rail są przekonani, że zapotrzebowanie na flotę nowych pociągów przeznaczonych dla operatorów kolejowych na terenie Wielkiej Brytanii będzie rosło. Szeroki zakres oraz wysoki poziom wiedzy i doświadczenia, jakie uzyskano w trakcie prac nad projektem „Breeze”, jak również informacje zwrotne od partnerów odnośnie do przyszłych strategii planowania taboru kolejowego, odegrały kluczową rolę w  projektowaniu floty pojazdów wodorowych dla Wielkiej Brytanii i Szkocji.

Alstom posiada wieloletnie doświadczanie na rynku kolejowym w Wielkiej Brytanii. Jednopoziomowe pociągi Aventra zaprojektowano z myślą o obsłudze głównych linii kolejowych np. systemów metra o dużej przepustowości lub przejazdów międzymiastowych. Pociągi Aventra są jednymi z najnowocześniejszych i najwydajniejszych rozwiązań w transporcie kolejowym. Zastosowane w nich inteligentne technologie pozwalają na osiągnięcie najwyższych prędkości przy zachowaniu ekonomicznych rozwiązań. Cechuje je budowa modułowa – od długości wagonu po układ i wystrój wnętrza oraz fakt, że można je łatwo dostosować do różnych wymagań klientów, zachowując przy tym podstawowe zalety, takie jak lekki wagon i niskie koszty w całym cyklu życia pojazdu.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności