Strona główna » Wiadomości » Kolej jest dla ludzi » Akcja „Dzień Pasażera”. Podsumowanie

Prawie tysiąc osób skorzystało z porad prawnych udzielanych przez pracowników Urzędu Transportu Kolejowego podczas pierwszego „Dnia Pasażera” – akcji edukacyjnej prowadzonej przy wsparciu Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Na Dworcu Centralnym w Warszawie  oraz Dworcu Głównym w Krakowie pracownicy Urzędu Transportu Kolejowego udzielali pasażerom bezpłatnych porad prawnych, rozdawali ulotki informacyjne oraz gadżety.

 

Najczęściej zadawane pytania przez podróżnych:

  • kiedy pasażerowi należy się odszkodowanie za opóźnienie lub odwołanie pociągu?,
  • jakie prawa przysługują pasażerom niepełnosprawnym lub o ograniczonej sprawności ruchowej?,
  • do kogo pasażer powinien złożyć skargę?,
  • co zrobić, gdy przewoźnik nie odpowie na reklamację lub ją odrzuci?

 

Akcja „Dzień Pasażera” zapoczątkowała działalność informacyjno-doradczą dla pasażerów rynku kolejowego. Urząd Transportu Kolejowego planuje kolejne takie przedsięwzięcia.

Wiecej na stronie www.zachowajbilet.pl

 

źródło: Urząd Transportu Krajowego

{jcomments on}

 

Podobne artykuły