19 lipca ukazał się nasz artykuł pod tytułem „PKP CargoTabor w kłopotach. Czy konkurencja przejmie Spółkę?”, w którym omówiliśmy obecną sytuację PKP CargoTabor w kontekście złożenia i wycofania wniosku sanacyjnego. W publikacji przedstawiliśmy Marcina Kubiczka, pełniącego rolę tymczasowego nadzorcy spółki PKP CargoTabor oraz jednocześnie prezesa zarządu Trinites Polska sp. z o.o. Marcin Kubiczek, postać znana w branży kolejowej przede wszystkim z racji sprzedaży majątku byłego Taboru Szynowego Opole przez Trinites Polska sp. z o.o. do PKP Intercity Remtrak, udzielił komentarza do niejszego artykułu.
Marcin Kubiczek, oprócz pełnienia funkcji nadzorcy tymczasowego w PKP CargoTabor, jest także prezesem zarządu Trinites Polska sp. z o.o., firmy znajdującej się w stanie upadłości. Trinites Polska, założona w 2016 roku, przejęła majątek po dawnym Taborze Szynowym Opole. Wnioskując o sprzedaż majątku w ramach procedury pre-pack, firma ta chciała uniknąć dodatkowych kosztów związanych z klasyczną upadłością, które mogłyby wynieść prawie 5 milionów złotych. Innowa Serwice sp. z o.o., z kapitałem zakładowym wynoszącym 5 tys. zł, była potencjalnym nabywcą majątku, a środki na transakcję w wysokości 12,1 mln zł przekazała firma Tatravagonak A.S., czołowy producent wagonów towarowych na świecie.
Aby zapobiec tej transakcji, Gmina Opole zgłosiła własną ofertę nabycia majątku, co doprowadziło do ogłoszenia przez sąd standardowej upadłości. W przetargu na zakup nieruchomości rywalizowały PKP Intercity Remtrak sp. z o.o. oraz Innowa Serwice sp. z o.o. Ostatecznie przetarg wygrała PKP Intercity Remtrak sp. z o.o., która nabyła nieruchomość od syndyka za ponad 20 milionów złotych.
Komentarz zarządcy tymczasowego PKP CargoTabor Marcina Kubiczka
We wstępie Pan Marcin Kubiczek podkreślił, że artykuł pt. „PKP CargoTabor w kłopotach. Czy konkurencja przejmie Spółkę?” wymaga istotnego komentarza z jego strony:
Od samego początku jako prezes zarządu Trinites Polska Sp. z o.o. dążyłem do tego, by firma kultywująca ponad stuletnią tradycję Taboru Szynowego Opole została zachowana w całości i uniknęła zwolnień pracowników. Wybór pre-packu stworzył warunki do pojawienia się innych, konkurencyjnych ofert. Dzięki temu możliwa była sprzedaż przedsiębiorstwa po wysokiej cenie, w efekcie czego uzyskaliśmy środki finansowe na zaspokojenie większości lub nawet całości zobowiązań Trinites Polska. Przedsiębiorstwo zostało zachowane w całości i funkcjonuje do dzisiaj, a żaden z pracowników nie został zwolniony. – poinformował w swoim komentarzu Marcin Kubiczek, zarządca tymczasowy PKP CargoTabor, prezes zarządu Trinites Polska sp. z o.o.