Tabor
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-pesa

Zabytkowy tabor Mławskiej Kolei Dojazdowej idzie pod młotek. “Coś za coś”

Zabytkowy tabor Mławskiej Kolei Dojazdowej idzie pod młotek. “Coś za coś” Wpisana do rejestru zabytków lokomotywa spalinowa Lxd2 "Karolcia". Fot. Gmina Krasne

Gmina Krasne, będąca właścicielem części taboru Mławskiej Kolei Dojazdowej ogłosiła przetarg, w którym sprzedaje tabor rozlokowany na terenie Przasnysza, Krasnego, Makowa Mazowieckiego i Mławy.

Gmina Krasne, jako właściciel znacznej części taboru Mławskiej Kolei Dojazdowej chce sprzedać kilka sztuk lokomotyw spalinowych, jak i wagonów. W ten sposób Gmina chce pozyskać  środki na odrestaurowanie pozostałego parku taborowego i w przyszłości ewentualne przywrócenie do życia historycznej Mławskiej Kolei Dojazdowej.

Pod młotek idzie:

  • Rumuńska lokomotywa spalinowa Lxd2, znajdująca się przy ul. Kolejowej w Krasne, cena wywoławcza to 24 tysiące złotych brutto;
  • Lokomotywa spalinowa Lxd2 “Karolcia” o numerach 293, wpisana do rejestru zabytków, zlokalizowana przy ulicy Leszno w Przasnyszu. Cena wywoławcza 33 tys. złotych brutto;
  • Lokomotywa spalinowa Lxd2 o numerach 343, zlokalizowana przy ul. Brackiej 9A. Cena wywoławcza: 30 tys. zł brutto;
  • Lokomotywa spalinowa SM02-126, znajdująca się przy ulicy Kolejowej, w Makowie Mazowieckim. Cena wywoławcza 18 tys. zł brutto;
  • Wagon osobowy Bxhpi produkcji rumuńskiej FAUR z 1984 roku, zlokalizowana przy ul. Leszno, Przasnysz. Cena: 17 tys. zł brutto;
  • Wagon osobowy Bxhpi produkcji rumuńskiej FAUR, datowanie 1984 r., przy ulicy Brackiej 9A w Mławie. Cena: 27 tys. zł brutto;
  • Wagon platforma 4-osiowa serii Pddxh z 1956 roku, zlokalizowana przy ulicy Brackiej 9A w Mławie. Bez ustalonej ceny;
  • Wagon towarowo-bagażowy FTdxh, zlokalizowany przy ulicy Brackiej 9A w Mławie. Cena: 10 tys. zł brutto;
  • Wagon towarowy kryty 4-osiowy zlokalizowany przy ul. Brackiej 9A w Mławie . Cena wywoławcza 5 tys. zł brutto.

Przypomnijmy, że tabor ten od lat stoi w opłakanym stanie. Lokalne media alarmowały o wandalach, którzy niszczyli zapomniany tabor, w tym wpisaną do rejestru zabytków “Karolcie”. Lokalne media informowały, że letni tabor stawał się miejscem libacji, a nawet zdarzyło się, że na dachu “Rumuna” nastolatkowie mieli świętować “osiemnastkę”. Dzisiaj tabor jest w opłakanym stanie, a jeszcze 10 lat temu wyglądało to zupełnie inaczej.

Karolcia w 2009 roku. Fot. Świat kolejek wąskotorowych
Wagon platforma Pddxh z 1956 roku. Fot. Gmina Krasne
Wagon towarowo-bagażowy Fot. Gmina Krasne
Wagon towarowy kryty Fot. Gmina Krasne
Lokomotywa spalinowa Lxd2 z kartą ewidencyjną nr 5. Fot Gmina Krasne
Lokomotywa spalinowa Lxd2-343 Fot Gmina Krasne
Lokomotywa spalinowa SM03-126. Fot. Gmina Krasne
Wagon osobowy Bxhpi produkcji rumuńskiej FAUR. Fot. Gmina Krasne
Wagon osobowy Bxhpi produkcji rumuńskiej FAUR. Fot. Gmina Krasne


Kongres590