Infrastruktura Prawo i przetargi Transport miejski
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-blueocean

Wybrano wykonawców prac przy II linii metra na Bródnie i Bemowie. Dwa przetargi dla Astaldi i Gulermak

Wybrano wykonawców prac przy II linii metra na Bródnie i Bemowie. Dwa przetargi dla Astaldi i Gulermak fot. Miasto Stołeczne Warszawa

Konsorcjum Astaldi i Gulermak wygrało przetargi na wykonanie prac na II linii metra w Warszawie. Dotyczą ostatniego odcinka na Bemowie i i na Bródnie.

Metro Warszawskie oraz ZTM w Warszawie poinformowały o rozstrzygnięciu dwóch przetargów dot. rozbudowy II linii metra w Warszawie. W dniu 22 czerwca 2018 r. wybrany został Wykonawca w przetargu na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka II linii metra na Bemowie. Dziś z kolei dowiedzieliśmy się, że prace na odcinku na Bródnie również mają ustalonego wykonawcę. W obu przypadkach będzie to konsorcjum Astaldi i Gulermak.

W przypadku prac na odcinku na Bemowie i pracach od stacji Lazurowa do stacji Techniczno-Postojowej Mory konsorcjum zaoferowało wykonanie przedmiotu zamówienia za kwotę brutto: 1.622.951.790 zł.

Kryteriami wyboru były:

·       cena – 60 proc.

·       skrócenie czasu wykonania – 8 proc.

·       przedłużenie okresu rękojmi – 32 proc.

Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał max. 50 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie trzech stacji metra, niemal czterech kilometrów podwójnego tunelu i Stacji Techniczno-Postojowej.

Ostatnie stacje II linii metra, zaplanowane zostały:

·       stacja C03 Lazurowa – po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej,

·       stacja C02 Chrzanów – w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej,

·       stacja C01 Połczyńska – w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.

Astaldi i Gulermak wybuduje również tunele i stacje na Bródnie. W ramach przetargu odbędzie się budowa czterech kilometrów trasy z trzema stacjami: C19 roboczo nazywanej „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną; C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza; C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Powstanie też podziemna hala torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele (oddzielne dla każdego kierunku jazdy). Będą mieli na to 36 miesięcy. Koszt tej inwestycji to 1 397 895 000 zł.

Szczegóły przetargów na stronie Metra Warszawskiego.