Wszystkie tramwaje Skoda 16T w ramach remontu generalnego zostaną wyposażone w klimatyzację. MPK Wrocław podpisało aneks do umowy, na mocy którego w 17 wagonach zamontowany zostanie system chłodzenia.
Konstrukcję tramwaju, mimo pierwotnych trudności, uda się przebudować w taki sposób, aby w przestrzeni pasażerskiej można było zamontować klimatyzację. Gdy wrócą do nas wyremontowane Skody i WrASy już 60% naszych tramwajów będzie miało klimatyzację – powiedział prezes MPK Krzysztof Balawejder.
Aneks i wynikającego z niego prace dodatkowe nie wpłyną na termin realizacji zamówienia. Co ważne dla pasażerów powrót tramwajów Skoda 16T do Wrocławia nie opóźni się. Jak zapowiada MPK pierwszy pojazd pojawi się w stolicy Dolnego Śląska w pierwszym kwartale 2021 roku.
Przebudowanie konstrukcji i zamontowanie klimatyzacji wyniesie nas ponad 6 milionów złotych. Koszt remontu generalnego 17 Skód 16T wyniesie więc (łącznie z montażem klimatyzacji) ponad 66 milionów złotych
Gruntowny remont
Wszystkie tramwaje 16T przejdą gruntowny remont. W ramach prac modernizacyjnych będzie wymieniana elektronika. Wagony zostaną odnowione z zewnątrz i wewnątrz. Modernizacja zakłada m.in. remont wózków, kół, amortyzatorów i hamulców.
Prace remontowe już się rozpoczęły i są wykonywane przez firmę Saatz sp. z o.o. W ramach umowy zobowiązana została do udzielenia 24-miesięcznej gwarancji na tramwaj, 120 miesięcy gwarancji na perforację korozyjną i pękania oraz zewnętrzne powłoki lakiernicze, a także 36 miesięcy gwarancji na nowe podzespoły.
Termin wykonania zamówienia do 24 miesięcy od daty podpisania umowy.
Skody 16T zostały wprowadzone do eksploatacji we Wrocławiu w 2007 roku.
Oprócz tramwajów Skoda 16T remont przechodzi także 25 wagonów WrAs205 wyprodukowanych przez wrocławski Protram. Te tramwaje remontuje Modertrans z Poznania. Dwa odmienione wagony wróciły już po modernizacji do przewoźnika.