NaKolei.pl WiadomościPrawo i przetargi Umowa na modernizację dolnośląskich SA109 podpisana

Umowa na modernizację dolnośląskich SA109 podpisana

Redakcja
Fot. Ilostan Pojazdów Trakcyjnych / arctodus1111

Koleje Dolnośląskie podpisały z konsorcjum Serwis Pojazdów Szynowych spółka z ograniczona odpowiedzialnością spółka komandytowa oraz CSI Invest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością umowę na wykonanie obsługi technicznej poziomu utrzymania P5 wraz z pracami dodatkowymi, w tym zabudowa klimatyzacji w pojazdach typu 212M serii SA109-003 i SA109-004.

A to oznacza, że po kilku latach oczekiwania na dalsze losy składy te wrócą na dolnośląskie tory. Na realizację prac będzie 15 miesięcy. Co ważne w pojazdach pojawi się klimatyzacja, której brak był wskazywany jako największy mankament popularnych Kolzamów.

Przypomnijmy, że w przetargu złożone zostały dwie oferty:

  1. Konsorcjum: COMPREMUM S.A. oraz MAG-TRAIN Sp. z o.o. z ceną 14 872 983,64 zł;
  2. Konsorcjum: Serwis Pojazdów Szynowych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa oraz CSI Inwest Sp. z o.o. z ceną 14 514 000,00 zł.

Obie przekraczały budżet zamawiającego, który na ten cel chciał przeznaczyć 8 610 000,00 zł. Rozstrzygając pozytywnie przetarg przewoźnik musiał zatem sporo dołożyć.

Jak podał zamawiający ogłaszając przetarg prace wykonane poza stałym zakresem mają przywrócić pełną sprawność pojazdów, wyeliminowane mają zostać usterki, które występowały w dotychczasowej eksploatacji. Najczęstszymi usterkami pojazdów są: uszkodzenia silników spalinowych, rozszczelnienie połączeń blok silnika-głowica, pękanie/rozrywanie węży układu chłodzenia, przegrzewanie silników spalinowych, uszkadzanie przekładni nawrotnych, zakleszczanie nawrotników jazdy, zawieszanie systemu sterującego pojazdem – Lokel oraz urywanie amortyzatorów pionowych na wózkach.

Naprawa okresowa P5 swoim zakresem obejmie natomiast pełny demontaż podzespołów i zespołów z pojazdów w celu ich szczegółowego sprawdzenia oraz naprawy lub wymiany elementów zużytych bądź uszkodzonych dla uzyskania konstrukcyjnych parametrów techniczno-eksploatacyjnych i użytkowych.

Oba składy zostały wyprodukowane w 2004 roku.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności