Podsumowanie tygodnia Prawo i przetargi Tabor

Taborowe podsumowanie tygodnia

Taborowe podsumowanie tygodnia Zmodernizowany wagon 141A przez Pesa Bydgoszcz w 2018 roku Fot. NaKolei.pl

Podsumowujemy kolejny tydzień, pod kątem przetargów taborowych. Główną uwagę, z uwagi na brak nowych postępowań trzeba skupić przede wszystkim na istotnych przesunięciach terminów w zamówieniach obejmujących dostawy i modernizacje.

 

 

 

 

 

 

PKP CARGO wydłuża termin w przetargu na lokomotywy

PKP CARGO wydłużyło termin na składanie ofert w przetargu na lokomotywy. Nowa data to 30 czerwca 2020 roku, pierwotnie wskazano 28 maja 2020 roku.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 5 (pięciu) elektrycznych, fabrycznie nowych lokomotyw wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymaniowych. Głównym celem projektu jest zwiększenie udziału transportu kontenerowego w ogólnych przewozach ładunków, poprzez zakup nowego taboru do przewozów intermodalnych. Ponadto projekt przyczyni się do promocji transportu intermodalnego oraz przede wszystkim do przeniesienia części transportu drogowego na kolej, co spowoduje zmniejszenie uciążliwości transportu dla środowiska.

Dłuższy termin w przetargu na P5 wagonów 111A/141A

Dłuższy termin także w przetargu PKP Intercity na wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją i przeglądu na 3. poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typu 141A/111A. I to aż o dwa miesiące. Przewoźnik wskazała jako nową datę 31 lipca 2020 roku, wcześniej był to 29 maja 2020 roku.

Na realizację tych prac będzie 48 miesięcy.

PKP PLK chce wykonać naprawę P5 wózka motorowego

Z ciekawostek warto wskazać, że PKP Polskie Linie Kolejowe poszukują wykonawcy naprawa z poziomu utrzymania P5 wózka motorowego WM15A/KB nr fab. 73, eksploatowanego w ISE Czechowice Dziedzice. Oferty w tym przetargu można składać do 29 maja 2020 roku. Wymagany termin realizacji zamówienia to 31 sierpnia 2020 roku.

Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.

Dwa Feniksy dla Kolei Małopolskich

Po nieudanych przetargach na dzierżawę dwóch ezt-ów Koleje Małopolskie pozyskają „z wolnej ręki” dwa Feniksy. To zmodernizowane przez FPS jednostki EN57, należące do firmy Polski Tabor Szynowy. Pojazdy będą obsługiwały linię SKA 2 Kraków Główny – Sędziszów w okresie od czerwca do grudnia 2020 roku.

W Małopolsce pojawią się z uwagi na prowadzone prace przeglądowe na jednostkach EN64.

Zachodniopomorskie wybiera dostawcę hybryd

I na koniec warto przypomnieć o pierwszym w Polsce pozytywnie rozstrzygniętym przetargu na dostawę hybryd. Województwo zachodniopomorskie wybrało ofertę Newagu, opiewającą na kwotę 49,2 mln zł brutto. Dwa pojazdy objęte zamówieniem podstawowym pojawią się na torach nie później niż do końca 2021 roku. Newag jako jedyny startował w przetargu.