Podsumowanie tygodnia Prawo i przetargi Tabor

Taborowe podsumowanie tygodnia

Taborowe podsumowanie tygodnia Fot. Youtube

Podsumowujemy kolejny tydzień maja pod kątem przetargów taborowych. Po ciekawych ruchach, związanych z hybrydami, nie nastąpiło spowolnienie na rynku, na które nadal – jak się wydaje – mogła mieć wpływ pandemia koronawirusa. A jednak działo się sporo.

 

 

 

 

 

 

EN97 WKD potrzebują napraw P4

Warszawska Kolej Dojazdowa ogłosiła przetarg na wykonanie określonych czynności naprawczych z zakresu naprawy czwartego poziomu utrzymania P4 13 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 33WE (EN 97).

Przedmiot zamówienia podzielony został na 5 części. To:

część nr 1: konserwacja i naprawa urządzeń energoelektronicznych;
część nr 2: konserwacja i naprawa tablic pneumatycznych i sprężarki wraz z zaworami rozrządczymi, bezpieczeństwa, nagłego hamowania i syren systemu pneumatycznego;
część nr 3: konserwacja i naprawa systemu sterowania elektronicznego pojazdów;
część nr 4: konserwacja i naprawa wózków napędowych i tocznych, silników trakcyjnych, przekładni osiowych oraz wyłączników szybkich;
część nr 5: konserwacja i naprawa bloków hamulcowych.

Prace powinny zostać wykonane do 30 czerwca 2022 roku, a oferty można składać do 17 czerwca 2020 roku.

Jedna oferta na manewrówki dla PKP Intercity

Warto przypomnieć, że PKP Intercity otrzymały jedną ofertę w przetargu na dostawę 10 lekkich lokomotyw manewrowych. Złożyła ją czeska firma CZLoko a.s. Cena zaproponowana przez producenta to 39.192.952,00 zł netto, szacunki zamawiającego to 78.228.000,00 zł brutto. Daje to 3.859.649 zł netto za jeden pojazd. Firma zaproponowała też terminy płatności i warunki płatności zgodne z SIWZ.

Czekamy na decyzję przewoźnika, ale wydaje się, że tym razem będzie ona pozytywna.

POLREGIO naprawi SA109-009

POLREGIO rozstrzygnęło przetarg na naprawę powypadkowej jednostki SA109-009. Prace wykona konsorcjum Serwis Pojazdów Szynowych Lisi Ogon i ASO Mieczkowski, które usługę wyceniło na 5.412.000,00 zł. Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć 4.367.000,00 zł, czyli musi dorzucić ponad milion złotych.

Wykonawcę naprawy udało się znaleźć dopiero za drugim razem. Oferta została oceniona na 100 pkt.

Dwa 14WE ponownie w Kolejach Śląskich

Koleje Śląskie podpisały umowę z Industrial Division na dzierżawę dwóch sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych 14WE. Zamówienie zostało udzielone w trybie “z wolnej ręki”. Składy mają być „w gotowości”.

Koleje Śląskie straciły czasowo jednostkę 27WEb-002, do wykolejenia której doszło w Gliwicach. Przewoźnik czeka także na dwa Elfy2.

Dzierżawa 14WE przewidziana jest do końca 2020 roku.

Koleje Dolnośląskie szukają wykonawcy P4 EN57AL-1542

Koleje Dolnośląskie poszukują wykonawcy obsługi technicznej poziomu utrzymania P4 wraz z pracami dodatkowymi w elektrycznym zespole trakcyjnym EN57AL-1542. Mają one zostać wykonane zgodnie z dokumentacją systemu utrzymania, dokumentacją techniczną, dokumentacją techniczno-ruchową, a także odpowiednimi polskimi normami, normami branżowymi obowiązującymi w okresie trwania umowy. Na ich realizację będzie 70 dni.

Oferty w przetargu można składać do 16 czerwca 2020 roku, a jedyne kryterium wyboru stanowi cena.

Koleje Dolnośląskie poszukują także wykonawcy P4 czterech szynobusów

Koleje Dolnośląskie ogłosiły także przetarg na świadczenie usługi polegającej na wykonaniu obsługi technicznej poziomu utrzymania P4 wraz z pracami dodatkowymi w pojazdach SA134-025, SA135-004, SA135-008, SA135-009. Prace mają zostać zrealizowane zgodnie z dokumentacją systemu utrzymania, dokumentacją techniczną, dokumentacją techniczno-ruchową, a także odpowiednimi polskimi normami, normami branżowymi obowiązującymi w okresie trwania umowy. Na ich wykonanie będzie 12 miesięcy.

Oferty można składać do 16 czerwca 2020 roku. Decyduje cena.

Grudziądz unieważnia drugi przetarg na tramwaje

Grudziądz po raz drugi unieważnił przetarg na dostawę czterech tramwajów. Za pierwszym razem Modertrans swoje wagony wycenił na ponad 25,3 mln zł, podczas gdy szacunki zamawiającego określono na 22,1 mln zł. Cztery wagony miały zostać dostać dostarczone w ciągu 24 miesięcy, przy czym pierwszy z nich w ciągu 12 miesięcy. Przy drugim podejściu termin ten został skrócony. Modertrans chciał dostarczyć pierwszy wagon w ciągu 8 miesięcy. Termin wykonania całego zamówienia to 24 miesiące. Poznański producent zaproponował także 24-miesięczną gwarancję. A sama oferta poznańskiej firmy była tańsza. W drugim podejściu poznańska firma zaproponowała bowiem kwotę 22 774 065,00 zł brutto. Szacunki zamawiającego określono na 22 180 000,00 zł brutto. Miasto jednak i tym razem nie zdecydowało się na dorzucenie brakującej kwoty, mimo że oferta była nieco lepsza niż przy pierwszym podejściu.