Strona główna » Wiadomości » Przewozy pasażerskie » Stadler zainteresowany przetargiem na dostawę do 200 EZT-ów dla POLREGIO

Stadler zainteresowany przetargiem na dostawę do 200 EZT-ów dla POLREGIO

Redakcja
Fot. POLREGIO

Na początku maja POLREGIO ogłosiło ogromny przetarg na zakup do 200 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wszystko wskazuje na to, że postępowanie przyciągnie wielu producentów taboru, już teraz Stadler deklaruje zainteresowanie przetargiem.

Wraz z początkiem maja POLREGIO ogłosiło przetarg na dostawę nowy elektrycznych zespołów trakcyjnych. To ogromny krok milowy przewoźnika w celu wymiany floty taborowej. Postępowanie zostało opublikowane na podstawie umowy ramowej, gdzie przedmiotem zamówienia będzie dostawa maksymalnie 200 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych w dwóch wariantach. W pierwszej wersji to zakup do 60 szt. EZT-ów z miejscami siedzącymi dla od 130 do 160 pasażerów. Druga wersja to natomiast zakup do 140 EZT-ów, gdzie znajdą się miejsca siedzące dla co najmniej 210 pasażerów.

POLREGIO czeka do 27 lipca 2022 r. na oferty od producentów taboru. Niemalże w postępowaniu pewny jest udział polskich producentów. Natomiast tak duży przetarg z pewnością przyciągnie również największych, zagranicznych wykonawców. Wśród nich możemy spodziewać się udziału Stadlera.

Jak najbardziej Stadler jest zainteresowany przetargiem POLREGIO dot. zakupu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Jesteśmy w stanie skonstruować każdy pojazd na potrzeby przewoźnika w granicach możliwości technicznych oraz doświadczeń Grupy Stadler – powiedział Tomasz Prejs, Prezes Zarządu Stadler Polska.

Pojazdy Stadlera możemy spotkać jeżdżące w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Mazowieckich, PKP Intercity oraz Kolei Śląskich. W każdym z tych przypadków są to jednostki Flirt. W tym momencie Koleje Mazowieckie eksploatują Flirty pierwszej generacji oraz odebrały już 30 z 61 nowo zamówionych Flirtów, PKP Intercity eksploatuje 20 Flirtów i czeka na odbiory kolejnych 12. Flirtów, natomiast ŁKA eksploatuje Flirty od 2014 roku, gdzie obecnie wykazują się prawie 100% niezawodnością.

Przypomnijmy, że POLREGIO przedstawiło jeszcze wymagania w specyfikacji przetargowej, w ramach której dostawca taboru:

  1. udzieli licencji do dokumentacji niezbędnej do utrzymania pojazdów na poziomie od P1 do P5;
  2. dostarczy wyprawkę dla każdego z pojazdów;
  3. przeszkoli pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji pojazdów;
  4. będzie realizował następujące świadczenia przez okres gwarancji:
    – wykonywanie przeglądów poziomu P1 i P2 oraz przeglądów sezonowych w okresie pierwszych 6 miesięcy po dostarczeniu pierwszego pojazdu wraz z zapewnieniem materiałów, części i podzespołów,
    – szkolenia pracowników Spółki z wykonywania przeglądów poziomu P1 i P2 oraz przeglądów sezonowych,
    – szkolenia pracowników Spółki z wykonywania przeglądów poziomu P3,
    – nadzór nad wykonywaniem P3 przez pracowników Spółki wraz z zapewnieniem materiałów, części i podzespołów – w zakresie każdego P3.

Ponadto POLREGIO wymaga doświadczenia od producenta. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat dostarczył EZT-y o wartości nie mniejszej niż 60 mln zł brutto, w których znalazło się co najmniej 130 miejsc siedzących.

 

Podobne artykuły