Na początku maja POLREGIO ogłosiło ogromny przetarg na zakup do 200 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wszystko wskazuje na to, że postępowanie przyciągnie wielu producentów taboru, już teraz Stadler deklaruje zainteresowanie przetargiem.
Wraz z początkiem maja POLREGIO ogłosiło przetarg na dostawę nowy elektrycznych zespołów trakcyjnych. To ogromny krok milowy przewoźnika w celu wymiany floty taborowej. Postępowanie zostało opublikowane na podstawie umowy ramowej, gdzie przedmiotem zamówienia będzie dostawa maksymalnie 200 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych w dwóch wariantach. W pierwszej wersji to zakup do 60 szt. EZT-ów z miejscami siedzącymi dla od 130 do 160 pasażerów. Druga wersja to natomiast zakup do 140 EZT-ów, gdzie znajdą się miejsca siedzące dla co najmniej 210 pasażerów.
POLREGIO czeka do 27 lipca 2022 r. na oferty od producentów taboru. Niemalże w postępowaniu pewny jest udział polskich producentów. Natomiast tak duży przetarg z pewnością przyciągnie również największych, zagranicznych wykonawców. Wśród nich możemy spodziewać się udziału Stadlera.
Jak najbardziej Stadler jest zainteresowany przetargiem POLREGIO dot. zakupu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Jesteśmy w stanie skonstruować każdy pojazd na potrzeby przewoźnika w granicach możliwości technicznych oraz doświadczeń Grupy Stadler – powiedział Tomasz Prejs, Prezes Zarządu Stadler Polska.
Pojazdy Stadlera możemy spotkać jeżdżące w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Mazowieckich, PKP Intercity oraz Kolei Śląskich. W każdym z tych przypadków są to jednostki Flirt. W tym momencie Koleje Mazowieckie eksploatują Flirty pierwszej generacji oraz odebrały już 30 z 61 nowo zamówionych Flirtów, PKP Intercity eksploatuje 20 Flirtów i czeka na odbiory kolejnych 12. Flirtów, natomiast ŁKA eksploatuje Flirty od 2014 roku, gdzie obecnie wykazują się prawie 100% niezawodnością.
Przypomnijmy, że POLREGIO przedstawiło jeszcze wymagania w specyfikacji przetargowej, w ramach której dostawca taboru:
- udzieli licencji do dokumentacji niezbędnej do utrzymania pojazdów na poziomie od P1 do P5;
- dostarczy wyprawkę dla każdego z pojazdów;
- przeszkoli pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji pojazdów;
- będzie realizował następujące świadczenia przez okres gwarancji:
– wykonywanie przeglądów poziomu P1 i P2 oraz przeglądów sezonowych w okresie pierwszych 6 miesięcy po dostarczeniu pierwszego pojazdu wraz z zapewnieniem materiałów, części i podzespołów,
– szkolenia pracowników Spółki z wykonywania przeglądów poziomu P1 i P2 oraz przeglądów sezonowych,
– szkolenia pracowników Spółki z wykonywania przeglądów poziomu P3,
– nadzór nad wykonywaniem P3 przez pracowników Spółki wraz z zapewnieniem materiałów, części i podzespołów – w zakresie każdego P3.
Ponadto POLREGIO wymaga doświadczenia od producenta. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat dostarczył EZT-y o wartości nie mniejszej niż 60 mln zł brutto, w których znalazło się co najmniej 130 miejsc siedzących.