Biuro Badań i Rozwoju Solaris pracuje właśnie nad prototypem dwuprzegubowego, 24-metrowego trolejbusu Solaris Trollino 24.
Solaris nie przestaje zaskakiwać. Obecnie Biuro Badań i Rozwoju firmy Solaris pracuje nad prototypem nowego, dwuprzegubowego pojazdu Solaris Trollino 24. Liczba ta jest nieprzypadkowa – trolejbus ma 24 m długości. Niedawno Spółka prezentowała trolejbus z ogniwem wodorowym dla Rigas Satiksme z Rygi. Nowy pojazd Trollino 24 to kolejny duży krok dla komunikacji miejskiej.
Pojazdy te będą zasilane napędem hybrydowym. Trolejbus ma być skonstruowany w połowie 2018 roku. Będzie testowany w miastach europejskich. Pojedzie pod trakcją trolejbusową, będzie przechodził badania homologacyjne dopuszczające go do ruchu pasażerskiego.
Ważne dane techniczne: Solaris Trollino 24 posiadać będzie:
- dwa silniki trakcyjnie, napędzające dwie osie napędowe,
- pakietbaterii o pojemności 94 Ah (58 kWh),
- układ drzwi 2-2-2-2-2,
- elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.
- klimatyzowane miejsce pracy kierowcy,
- dwa 8-calowe monitory wyświetlające obraz z kamery skierowanej na pantograf,(kabina kierowcy), zewnętrzna kamera zamontowana za drugim przegubem,
- wydajna klimatyzacja,
- liczne gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych,
- oświetlenie LED,
- 53 miejsca siedzące,
- miejsca na wózki inwalidzkie i dziecięce,
- zatoka do przewożenia rowerów.
Firma Solaris Bus & Coach wprowadziła do swojej oferty trolejbusy już w 2001 roku. Więcej na stronie producenta.