NaKolei.pl WiadomościTabor Siemens Mobility pełne gotowości na InnoTrans. Będzie dużo nowości taborowych

Siemens Mobility pełne gotowości na InnoTrans. Będzie dużo nowości taborowych

Redakcja
Fot. Siemens Mobility

Pod hasłem „Destination Digital” na targach InnoTrans, Siemens Mobility prezentuje cztery kluczowe obszary wspierające swoich klientów w zapewnianiu zrównoważonego, komfortowego i opłacalnego transportu kolejowego: zoptymalizowana pod względem kosztów cyklu życia infrastruktura kolejowa i tabor, 100% dostępność systemu, zmaksymalizowana przepustowość sieci oraz zoptymalizowane doświadczenia i procesy klienta.

Siemens Xcelerator to nowa, otwarta cyfrowa platforma biznesowa. Dzięki otwarciu interfejsów w poziomie i pionie zarówno operatorzy, jak i pasażerowie skorzystają z interoperacyjnego i połączonego ekosystemu. Pociągi, infrastruktura, operatorzy, pasażerowie i partnerzy zewnętrzni, zostaną wirtualnie połączone za pomocą interfejsów programowania aplikacji (API) w celu płynnej współpracy, opartej na chmurze, otwartej i łatwej do integracji. W przypadku Siemens Mobility platforma Xcelerator będzie wykorzystywana w technologiach planowania pociągów, rezerwacji i sprzedaży biletów, usług serwisowych, Mobility-as-a-Service (MaaS), usług cyfrowych i infrastruktury.

Dzięki Siemens Xcelerator tworzymy otwarte interfejsy umożliwiające ciągłą wymianę danych pomiędzy różnymi podsystemami sieci kolejowej. Nasze technologie cyfrowe, usługi i innowacje pozwalają na osiągnięcie 100% dostępności systemu, większej punktualności i lepszego wykorzystania pociągów – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Ekspozycja zewnętrzna – nowoczesne rozwiązania taborowe

Na torach ekspozycyjnych Siemens Mobility pokaże 7 najbardziej zaawansowanych i zoptymalizowanych pojazdów oraz technologię Ehighway.

  • Wodorowy zespół trakcyjny – Mireo Plus H – Siemens Mobility prezentuje kolejną generację pojazdów wodorowych, która łączy w sobie innowacyjny design i najnowszą zrównoważoną technologię. Mireo Plus H jest wyposażony w napęd z ogniwami paliwowymi i baterię litową-jonową, która dostarcza mocy trakcyjnej i pozwala efektywnie wykorzystać hamowanie regeneracyjne. W ramach wspólnego projektu DB i Siemens Mobility testują zupełnie nowy, kompletny system składający się z nowo opracowanego pojazdu i nowo zaprojektowanej stacji napełniania.
  • Akumulatorowy zespół trakcyjny – Mireo Plus B Ortenau – Dwuczłonowy zespół trakcyjny Mireo Plus B wyposażony w modułowy, wysokowydajny system akumulatorów do eksploatacji na trasach kolejowych tylko częściowo wyposażonych w sieć trakcyjną. Pojazdy mają być eksploatowane w regionie Ortenau od grudnia 2023 roku.
  • Aglomeracyjny piętrowy zespół trakcyjny Desiro HC dla ODEG – Pojazd, dedykowany na nową sieć kolejową Łaba-Sprewa. Posiada specjalnie powlekane okna dla lepszego odbioru sieci, pokładowe WiFi i gniazdka elektryczne w całym pojeździe, liczne monitory TFT, wyświetlacze zajętości miejsc w czasie rzeczywistym oraz specjalny system komfortu bezpieczeństwa pasażerów.
  • Lokomotywa Vectron Dual Mode – Dwutrakcyjna lokomotywa łączy zalety w pełni funkcjonalnych lokomotyw spalinowych z zaletami lokomotyw elektrycznych. Połączenie mocnego napędu spalinowego z wyposażeniem do obsługi sieci trakcyjnej umożliwia operatorom elastyczne reagowanie na zmieniające się wymagania tras.
  • Lokomotywa Vectron MS dla 230 km/h – Dzięki maksymalnej prędkości eksploatacyjnej 230 km/h lokomotywa ta nadaje się do eksploatacji na liniach konwencjonalnych, jak i szybkich w szybkim transgranicznym ruchu pasażerskim
  • Metro „X-Wagen” Wiedeń – Sześciowagonowe pojazdy metra zapewnią jeszcze bardziej komfortowe i wygodne podróżowanie po Wiedniu, w tym po w pełni zautomatyzowanej linii U5. Pojazdy charakteryzują się lekką konstrukcją i ponad 90 % współczynnikiem recyklingu. Od 2022 r. w obsłudze pasażerów na liniach U1-U4.
  • Tramwaj Avenio dla Norymbergii – Czteroczłonowe tramwaje Avenio będą sukcesywnie podejmować obsługę pasażerów na sieci tramwajowej w Norymberdze, która ma pięć linii i obejmuje długość eksploatacyjną około 40 km. Przestronne przedsionki i szerokie przejścia poprawiają przepływ pasażerów i komfort.
  • Pojazd z technologią eHighway – dynamiczny system ładowania, który zaopatruje ciężkie ciężarówki w energię elektryczną z linii napowietrznej za pośrednictwem pantografu. System ten zmniejsza lokalne zanieczyszczenie powietrza i znacząco przyczynia się do dekarbonizacji sektora transportowego.

Infrastruktura kolejowa – Maksymalna pojemność sieci

Siemens Mobility pokazuje, jak innowacyjne technologie cyfrowe umożliwiają maksymalizację przepustowości sieci i wzrost wydajności operatorów poprzez przeniesienie istniejącej infrastruktury kolejowej do chmury i wirtualizację komponentów sygnalizacji, np. realizowaną z wykorzystywaniem technologii 5G. Dzięki zdalnemu sterowaniu operacjami kolejowymi całego kraju lub regionu z jednego centralnego centrum danych można zwirtualizować wiele elementów sprzętowych, takich jak sygnały lub blokady, aby zmniejszyć koszty utrzymania. Automatyczna obsługa pociągów (ATO) w połączeniu z ETCS może zredukować odstępy między pociągami, zwiększyć przepustowość do 30 % i punktualność o 15 %.

Serwis – 100% dostępności systemu

Oparty na IoT i AI pakiet aplikacji Railigent zapewnia 100% dostępności systemu poprzez inteligentne wykorzystanie danych o aktywach kolejowych. Railigent umożliwia konserwację predykcyjną, wydajne operacje i cyfrowe zarządzanie aktywami w celu optymalizacji kosztów całego życia poprzez zrównoważenie wydajności, kosztów i ryzyka choć w całym cyklu życia. W ramach programu Siemens Xcelerator firma zaprezentuje platformę Railigent X, co umożliwi klientom i partnerom opracowywanie własnych rozwiązań cyfrowych oraz bezpieczne korzystanie z nich za pośrednictwem standardowych interfejsów API.

Nowoczesne oprogramowanie – Optymalizacja doświadczeń i procesów klienta

Pociągi i rozwiązania infrastrukturalne Siemens Mobility są wyposażone we wbudowaną łączność i usługi, które pomagają obniżyć koszty, zwiększyć niezawodność i zapewnić większą wartość z aktywów kolejowych. Zdalna aktualizacja oprogramowania Train IT umożliwia wdrażanie nowego oprogramowania podczas pracy pociągów, dzięki czemu spędzają one więcej czasu na torach, a mniej w zajezdni. Aktualizacja oprogramowania może być wprowadzona do pojedynczych pociągów lub do całej floty, a najnowocześniejsze środki bezpieczeństwa cybernetycznego zapewniają bezpieczeństwo operatorów i pasażerów.

Siemens Mobility umożliwia klientom oferowanie swoim pasażerom bezproblemowych doświadczeń związanych z podróżowaniem poprzez platformy Sqills i Padam Mobility, wdrożone na całym świecie, w tym m.in. w Dubaju, Danii, Luksemburgu, Holandii i Andorze. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom w zakresie sprzedaży biletów, pasażerowie zawsze płacą najtańszą cenę. Poza poprawieniem doświadczenia pasażerów, rozwiązania programowe z certyfikatem bezpieczeństwa poprawiają dostępność, interoperacyjność i wykorzystanie zasobów, takich jak zarządzanie rezerwacjami i zapasami, analiza zajętości lub planowanie sieci i pojemności.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności