Kolej na świecie Przewozy towarowe

PKP CARGO INTERNATIONAL wjechało do Włoch

PKP CARGO INTERNATIONAL wjechało do Włoch Fot. PKP CARGO International

Międzynarodowy przewoźnik kolejowy PKP CARGO INTERNATIONAL, należący do grupy PKP CARGO, z sukcesem wykonał pierwszy transport koksu dla swojego wieloletniego dużego klienta z Czech do Włoch.

Tym samym jego pociąg pojawił się na nowym, włoskim rynku. Skład został poprowadzony na własnej licencji i jedną lokomotywą wielosystemową Vectron przez terytoria sześciu krajów. Grupa PKP CARGO w ten sposób realizuje politykę stałego zwiększania liczby przewozów międzynarodowych i umacnia swoją pozycję na europejskim rynku kolejowym, zwłaszcza w korytarzu północ-południe.

W ubiegłym tygodniu PKP CARGO INTERNATIONAL przetransportowało pierwszy pociąg lokomotywą wielosystemową z ładunkiem 1220 ton koksu z Ostrawy na słoweńsko-włoską stację graniczną Villa Opicina. Był to pierwszy przejazd lokomotywy PKP CARGO INTERNATIONAL na terenie Włoch, który został zrealizowany na podstawie specjalnego zezwolenia i jednocześnie pierwsza dostawa koksu do stałego włoskiego klienta Grupy.

Z sukcesem realizujemy nasze ambitne cele, pozyskując nowe usługi międzynarodowe i umacniając pozycję grupy PKP CARGO INTERNATIONAL na wysoce konkurencyjnym europejskim rynku kolejowym. Dzięki naszemu know-how pomogliśmy naszemu wieloletniemu klientowi z Ostrawy, który bardzo docenił bezproblemowy i terminowy transport. Pociąg dotarł zgodnie z terminem do odbiorcy, a usługa została zrealizowana w dobrym czasie i jakości naszych usług logistycznych. Pomimo pandemii COVID-19 po raz kolejny udowadniamy, że jesteśmy stabilnym dostawcą usług transportowo-logistycznych w Europie nawet w tym trudnym czasie – powiedział Maciej Walczyk, Prezes Zarządu PKP CARGO INTERNATIONAL.

Cała trasa, po której przewożone były towary z Czech do Włoch prowadziła przez sześć krajów europejskich. PKP CARGO INTERNATIONAL pokonało ją na własnej licencji oraz z wykorzystaniem lokomotywy wielosystemowej Vectron. Spółka pozyskała w ubiegłym roku takie lokomotywy głównie do długich przewozów międzynarodowych, których przykładem może być właśnie to z Czech do Włoch. Czas realizacji usługi z rozładunkiem w tę i z powrotem to zaledwie dziesięć dni, mimo że planowano 12 dni.