Pięć podmiotów stanęło do przetargu na modernizację linii kolejowej nr 8 na 40 – kilometrowym odcinku Radom – Warka.
Najtańsza jest oferta konsorcjum Track Tec Construction, Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft, Infrakol, Leonhard Weiss, Intop Warszawa, gdyż ma wartość prawie 528 mln zł brutto. Drugi podmiot, konsorcjum: Porr Polska Construction, Porr Polska Infrastructure, Porr Bau, Torpol, Intercor zaproponowało cenę niemal 588 mln zł. O prawie 21 mln więcej swoje usługi wyceniły firmy Strabag, Strabag Rail, Strabag Altalanos Epito, ZUE, Budimex, które tworzą kolejne konsorcjum. Natomiast startujące razem w tym postępowaniu: Trakcja PRKiI, Comsa, PKP Energetyka zaproponowały kwotę w wysokości prawie 610 mln zł. Te wszystkie oferty mieszczą się w budżecie tej inwestycji, zaplanowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe, który przekracza 672 mln zł. Natomiast ostatnie konsorcjum – Astaldi, Costruzioni Linee Ferroviarie – znacznie przekroczyło budżet, bo przedstawiło ofertę na ponad 735 mln zł.
PKP PLK przy rozstrzyganiu przetargu będą brały pod uwagę cena (70%), termin realizacji (25%) i okres gwarancji (5%). Co ciekawe, wszyscy oferenci zadeklarowali, że najpierw zaprojektują, a potem przebudują trasę Radom – Warka w 49 miesięcy, czyli ponad cztery lata, a okres gwarancji wyniesie 72 miesiące, czyli sześć lat.
Na tym odcinku trzeba nie tylko zmodernizować istniejący tor, ale także dobudować drugi, aby cała linia pozwalała na rozwijanie przez pociągi pasażerskie prędkości 160 km/h. Będą też modernizowane istniejące przystanki kolejowe, a zostanie także wybudowanych kilka nowych do obsługi pociągów regionalnych.