NaKolei.pl WiadomościPrawo i przetargi PESA Mińsk Mazowiecki bliska podpisania umowy z Kolejami Mazowieckimi na naprawę kolejnych EN57AKM

PESA Mińsk Mazowiecki bliska podpisania umowy z Kolejami Mazowieckimi na naprawę kolejnych EN57AKM

Redakcja
Jednostka, która przeszła naprawę P4 w 2019 roku. Fot. Koleje Mazowieckie

Tylko PESA Mińsk Mazowiecki złożyła ofertę w przetargu na wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 38 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AKM wraz z pracami wykraczającymi poza stały zakres naprawy w poziomie utrzymania P4, w tym modyfikacji radiotelefonów oraz uzupełnienie braków.

Firma zaproponowała kwotę 51.547.000,00 zł netto, 63.402.810,00 brutto. Oferta mieści się w szacunkach zamawiającego, które określono na poziomie 54.264.000,00 netto, 66.744.720,00 zł brutto i wybór wydaje się formalnością.

PESA Mińsk Mazowiecki deklaruje wykonanie prac do 31 grudnia 2024 roku. Na jeden ezt potrzebuje 40 dni kalendarzowych. Firma oferuje też 12 miesięcy gwarancji.

Przypomnijmy, że to już kolejny przetarg na naprawy jednostek EN57AKM. Koleje Mazowieckie podpisały na początku maja 2022 r. umowę z Pesa Mińsk Mazowiecki na wykonanie napraw P4 dla 33. elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AKM. Na jej podstawie zostaną wykonane naprawy okresowe, każda z nich obejmuje przegląd podzespołów i zespołów połączony z częściowym ich demontażem z pojazdu trakcyjnego oraz naprawą lub wymianą elementów zużytych bądź uszkodzonych. Jest to już kolejna naprawa w poziomie utrzymania P4. Poprzednie naprawy pojazdy serii EN57AKM przeszły w latach 2012-2013 – naprawa w poziomie utrzymania P5 z modernizacją, a później w latach 2017-2018 – naprawa w poziomie utrzymania P4, wykonana przez ówczesny ZNTK Mińsk Mazowiecki.

W trakcie naprawy wykonywane są taki czynności, jak:

  • weryfikacja i naprawa konstrukcji pojazdu oraz jego poszycia,
  • szczegółowa weryfikacja i pomiary wózków, w szczególności ram – po ich demontażu,
  • remonty kapitalne urządzeń sprzęgowych – czołowych, jak i między wagonowych,
  • remonty kapitalne silników i przekładni głównych,
  • szczegółowa weryfikacja i naprawa systemu sterowania oraz układu zasilania,
  • wymiana i naprawa komponentów układu pneumatycznego,
  • wymiana komponentów klimatyzacji i wentylacji przedziałów pasażerskich.
Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności