MPK Wrocław rozstrzygnęło przetarg na dostawę do 40 nowych tramwajów. Rywalizowało ze sobą Modertrans i Pesa Bydgoszcz. Ostatecznie postępowanie wygrała Pesa.
Przetarg dotyczył dostawy 24 tramwajów, z opcją na domówienie 16 kolejnych. W przetargu wpłynęły dwie oferty: Pesy Bydgoszcz oraz Modertrans Poznań. Obie oferty nieznacznie przekroczyły budżet zamawiającego (201 720 000 zł), bo Pesa zaproponowała nieco ponad 204 mln zł, a Modertrans 222 mln zł – więcej o kwotach tutaj.
MPK Wrocław zdecydowało się dołożyć brakującą kwotę i wybrano ofertę bydgoskiego producenta. Umowa ma zostać podpisana jeszcze w tym roku.
Nie będą to jednak dobrze znane nam już Twisty. Producent zaproponował model przygotowany specjalnie z myślą o naszych pasażerach. Nowe wozy zastąpią nasze najstarsze, wyeksploatowane tramwaje typu 105Na – poinformowało MPK Wrocław.
Nowe tramwaje mają być w całości niskopodłogowe i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz seniorów. Dodatkowo pojazdy będą wyposażone w absorbery, czyli tłumiki hałasu.
Mam pełną świadomość że walka z hałasem będzie ważnym wyzwaniem dla współczesnego świata. Chcemy być w awangardzie tej rewolucji – wyjaśnia prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.
To kolejne działanie w ramach trwającej taborowej rewolucji w MPK Wrocław. Przewoźnik obecnie oczekuje na dostawę 46 niskopodłogowych tramwajów z poprzedniego zamówienia. Jeszcze w tym roku do Wrocławia trafi 6 z nich. Przewoźnik prowadzi również w tym momencie przetarg na zakup 11 elektrycznych autobusów oraz program modernizacji tramwajów Skoda 16T. Niedawno zakończone zostały remont 26 tramwajów typu 205 WrAs, które zyskały m.in. klimatyzację i dodatkowe udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.