Infrastruktura

Nowy przystanek Biała Podlaska Rozrządowa w ramach prac na odcinku Siedlce-Terespol

Nowy przystanek Biała Podlaska Rozrządowa w ramach prac na odcinku Siedlce-Terespol fot. PKP PLK

Modernizacja linii Siedlce-Terespol to m.in. budowa nowego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa, a także remont stacji Biała Podlaska, Małaszewicze, Terespol.

Postępują prace na linii kolejowej Siedlce-Terespol. Całość działań na linii będzie miało dofinansowanie z UE w wysokości ponad 546 mln zł (koszt realizacji projektu to 555 mln zł).

Powstanie nowy przystanek Biała Podlaska Rozrządowa i komfortowe stacje Biała Podlaska, Małaszewicze i Terespol. Na stacji Biała Podlaska przygotowywane są nowe perony i bezpieczne dojście do pociągów. Zamiast przejazdu kolejowo-drogowego planowane jest zbudowanie nowego wiaduktu kolejowego w ciągu ulicy Lubelskiej.

– Modernizacja linii kolejowej na trasie  E20 na odcinku od stacji Biała Podlaska do Terespola to tworzenie bezpiecznej i sprawnej sieci kolejowej. – powiedział Tomasz Gontarz,  pełnomocnik ds. rozwoju infrastruktury kolejowej w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim.

Jak czytamy w komunikacie PKP PLK, na stacji Biała Podlaska zdemontowano ponad 24 km torów oraz sieci trakcyjnej. Wykonawca rozpoczął prace nad konstrukcją nowego przejścia podziemnego. Powstają fundamenty szybów windowych i schodów. Na przejście podziemne wykorzystane będzie około 120 ton stali. Pracuje ciężki sprzęt, m.in.: koparki, wywrotki oraz dźwigi. Wykonawca przygotował do zabudowy 17 nowych rozjazdów, ponad 31 km szyn, ok. 30 tys. podkładów i 1300 betonowych elementów w kształcie litery L tzw. „elek”, do budowy nowych peronów.

W Małaszewiczach gotowy jest już nowy peron z  antypoślizgową nawierzchnią i liniami dla osób słabo widzących. Na stacji Terespol zdemontowano częściowo dwa perony, ponad 5 km torów i sieć trakcyjną. Rozpoczęły się prace przy przebudowie przejścia podziemnego.

Koniec prac planowany jest na sierpień 2020 roku. Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest współfinasowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego Łącząc Europę”.