Dziś, 5 lipca w Kędzierzynie-Koźlu w ręce POLREGIO przekazana została nowoczesna tokarnia podtorowa, która podniesie jakość obsługi technicznej taboru Spółki.
Proces restrukturyzacji POLREGIO trwa i daje bardzo dobre rezultaty. Jednym z nich jest dzisiejsze spotkanie w Kędzierzynie-Koźlu. Spółce przekazana została nowoczesna tokarnia podtorowa. Jak zapowiada przewoźnik tokarnia radykalnie podniesie efektywność eksploatacji taboru poprzez minimalizację czasu jego wyłączenia z ruchu na czas napraw.
Wśród ostatnich działań Spółki można wymienić m.in. premierę zmodernizowanego elektrycznego zespołu trakcyjnego ED72 w Opolu, który kursuje na trasie Kędzierzyn-Koźle – Opole – Wrocław, otworzenie Centrum Szkolenia Maszynistów w Szczecinie czy wznowienie współpracy z KOLEO. Kandydaci na maszynistów będą mogli szkolić praktyczne umiejętności na nowym symulatorze, który Spółka otrzymała od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. Jest to symulator Impulsa II – najnowszego pojazdu wyprodukowanego przez Newag. Spółka wczoraj odnotowała okrągły wynik przewozowy – na pokładzie pociągu POLREGIO przejechał 40-milionowy pasażer.
– Nie zatrzymujemy się w procesie unowocześnienia naszej Spółki. Obok inwestycji w nowoczesny i komfortowy tabor wprowadzamy nową jakość w systemie utrzymania pojazdów. Dzisiejsze wydarzenie pokazuje, że po zakończonej z sukcesem restrukturyzacji, prowadzonej pod nadzorem właścicielskim Agencji Rozwoju Przemysłu, chcemy i będziemy się rozwijać, również w zakresie utrzymania eksploatowanego przez nas taboru. To kluczowy element funkcjonowania naszej Spółki zapewniający efektywne gospodarowanie taborem oraz utrzymanie wysokiego bezpieczeństwa i komfortu dla naszych pasażerów. – powiedział Krzysztof Zgorzelski, Prezes Przewozów Regionalnych.
Jak powiedział Sylwester Brząkała, Dyrektor Opolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych w Opolu, do niedawna myślano o potrzebie likwidacji bazy utrzymaniowej w Kędzierzynie-Koźlu. Na szczęście zaniechano takich planów i dziś można cieszyć się z perspektywistycznych działań ku ulepszeniu taboru kolejowego.
Tokarnia podtorowa to urządzenie sterowane numerycznie przeznaczone do regeneracji profili kół jezdnych i powierzchni ciernych tarcz hamulcowych ciężkich pojazdów trakcji szynowej bez konieczności demontażu zestawów kołowych. Zapewni to skrócenie czasu wyłączenia pojazdu z ruchu, dzięki czemu znacznie wrośnie efektywność jego eksploatacji. Wartość projektu zakupu i zabudowy tokarni podtorowej UGE300N produkcji RAFAMET S.A. to 4,5 mln zł netto.