Ekonomia i rynek Kolej na świecie Przewozy towarowe

Nowe połączenie intermodalne przez Małaszewicze

Nowe połączenie intermodalne przez Małaszewicze Mat. GEFCO

Rynek przewozów intermodalnych stale rozwija się, mimo pandemii. Świadczą o tym kolejne nowe połączenia. A jest ich coraz więcej.

W ostatnich dniach listopada o wprowadzeniu nowego, cotygodniowego połączenia kolejowego poinformowało GEFCO. Połączy ono Władywostok z Europą Zachodnią i stanowi odpowiedź na oczekiwania rynku względem niezawodnego, bezpiecznego i elastycznego transportu z Azji.

Połączenia przez Małaszewicze albo Petersburg

Połączenie jest realizowane przez Polskę. Towary docierają przez przejście graniczne Małaszewicze/Brześć do Warszawy lub alternatywnie przez Petersburg, skąd transportowane są drogą morską do Gdańska. GEFCO podkreśla krótki czas transportu z Azji do Europy, który wynosi do 30 dni.

Dalej GEFCO wskazuje, że to nowe rozwiązanie typu „door-to-door” obejmuje odbiór towarów, odprawę eksportową, fracht, odprawę importowa oraz doręczenie towaru. Wszystkie operacje są realizowane przy utrzymaniu pełnego monitorowania przepływów za pomocą GEFCO Visibility. Platforma ta umożliwia również składanie zamówień, przesyłanie powiadomień oraz dostęp do pulpitu nawigacyjnego i faktur.

Towary są przewożone do portów w Chinach (Szanghaj, Ningbo, Qingdao), Korei Południowej (Pusan) i Japonii (Jokohama), a następnie transportowane statkami handlowymi do Władywostoku, gdzie po konsolidacji rozpoczyna się transport kolejowy do Europy. Dalej są przewożone do portu w Petersburgu, z którego drogą morską docierają do Gdańska, Rotterdamu, Hamburga i Bremerhaven.

Drugi szlak kolejowy wiedzie przez Małaszewicze/Brześć do Warszawy, Pragi, Duisburga, Mediolanu, Lyonu oraz Madrytu. Transport morski z krajów nadania do Władywostoku trwa od 2 do 6 dni, a kolejne 12-14 dni zajmuje transport kolejowy do Europy. W konsekwencji mamy do czynienia ze zintegrowaną usługą logistyczną, która umożliwia transport towarów z Azji do Europy Zachodniej w mniej niż 30 dni.

Co jest transportowane?

Jak podaje GEFCO to nowe połączenie umożliwia transport bardzo zróżnicowanych i niejednokrotnie wymagających ładunków – od samochodów i rowerów elektrycznych, przez baterie litowe i małą elektronikę po produkty chemiczne, farmaceutyczne, high-tech i wyposażenia domu. Usługa obejmuje również zarządzanie dokumentacją, importową i eksportową odprawę celną, w tym tranzyt w Rosji, oraz ubezpieczenie.

Mat. GEFCO