Koleje Wielkopolskie odebrały kolejne dwa Impulsy 36WEhd. Newag dostarczył pojazdy w ramach prawa opcji, które wpłynęło w 2020 roku.
Umowa pomiędzy Kolejami Wielkopolskim a firmą Newag na zakup 4 SZT podpisana została w 2019 roku. W kontrakcie zawarta została możliwość rozszerzenia zamówienia, dzięki której przewoźnik mógł kupić kolejne dwa pociągi w ramach opcji. Spółka samorządowa zdecydowała się na ten krok w październiku 2020 roku.
Wczoraj, 21 grudnia o godzinie 11:00 na Dworcu Letnim w Poznaniu miała miejsce prezentacja dwóch domówionych pojazdów. To jednostki 36WEhd o numerach 025 i 026 wyprodukowane przez firmę Newag, które przeznaczone są do obsługi niezelektryfikowanego szlaku – z Wolsztyna do Poznania oraz z Gołańczy do Poznania.
Systematycznie dążymy do podwyższenia konkurencyjności kolejowych przewozów pasażerskich. Jesteśmy przekonani, że wzbogacenie naszej floty o kolejne pojazdy jest dobrym sposobem na zachęcenie mieszkańców regionu do korzystania z naszych usług, ponieważ wpłynie pozytywnie na poprawę komfortu oraz częstotliwość kursowania pociągów – czytamy w komunikacie.
W każdym pojeździe podróżować może 330 osób – znajduje się w nim 160 stałych miejsc siedzących, 10 miejsc uchylnych oraz 160 miejsc stojących. Prędkość eksploatacyjna pojazdów wynosi 120 km/h.
Warto wskazać, że w sierpniu mówiono, że we wrześniu rozpoczną się pierwsze tzw. odbiory cząstkowe, natomiast odbiór końcowy pojazdów na terenie KW planowany był na 22 grudnia 2022 roku, a więc termin został jak najbardziej dotrzymany.
W tym roku Koleje Wielkopolskie wzbogacą swoją flotę o dwa kolejne spalinowe pojazdy 36WEhd. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na sierpień. Od września odbywać będą się pierwsze tzw. odbiory cząstkowe. Zgodnie z aktualnym harmonogramem – odbiór techniczny (po ukończeniu produkcji, na terenie Wykonawcy) ma się odbyć 19.12.2022, natomiast odbiór końcowy pojazdów (na terenie KW) planowany jest na dzień 22.12.2022 – mówiła Beata Wagner z Wydziału Promocji i Marketingu Kolei Wielkopolskich.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Łączny koszt wyniesie 47 478 000 zł. Natomiast wartość dofinansowania to 32 810 000 zł.