Postępujący proces odbiorów zmodernizowanych składów ED-74 przez PKP Intercity wpłynie na poprawę jakości oferowanych połączeń przez Radom. Niektóre zmiany wejdą w życie jeszcze w tym rozkładzie jazdy na sezon 2021/2022. Zyskają mieszkańcu nie tylko Radomia, lecz także Kielc, Wrocławia i Katowic.
W styczniu br. informowaliśmy na naszym portalu, że zmodernizowane składy ED74 będą kursować w relacjach Wrocław – Lublin, Lublin – Kraków, Lublin – Katowice przebiegających przez Radom i Kielce. Dla posła na Sejm RP Konrada Frysztaka, który kierował do Ministerstwa Infrastruktury pytania dotyczące zmodernizowanych składów ED74, odpowiedzi były niewystarczające i postanowił dopytać o kilka rzeczy.
Trasa na Lublin
Okazuje się zatem, że zmodernizowane ED74 na trasę przebiegającą przez Radom, czyli w relacji Lublin – Kielce – Wrocław/Katowice, mogą wyjechać na tory jeszcze w tym rozkładzie jazdy. Natomiast relacja Lublin – Kielce – Kraków może być obsługiwana sześcioma „Edytami” w rozkładzie 2022/23.
Składy ED74 na poszczególnych trasach będą wchodzić do użytku w zależności od dostępności jednostek. Dwie jednostki ED74 zostały wstępnie zaplanowane do obsługi połączenia w relacji Lublin – Kielce – Wrocław/Katowice jeszcze w trakcie trwania Rocznego Rozkładu Jazdy (dalej: „RRJ”) 2021/22. Natomiast relacja Lublin – Kielce – Kraków została wyznaczona do obsługi od RRJ 2022/23 sześcioma składami ED74 – informuje Andrzej Bittel, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Trasa na Wrocław
W styczniu Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że uruchomienie pociągu w relacji Wrocław – Kielce byłoby możliwe jedynie w godzinach wczesno-porannych lub późno-wieczornych. Andrzej Bittel wskazał, że od RRJ 2027/28 zostało zaplanowane poranne połączenie z Kielc do Wrocławia w godzinach 6:30 – 9:20 oraz wieczorne połączenie z Wrocławia o 18:40 do Kielc na godzinę 21:30. Jednak może to nastąpić szybciej!
Jednakże nie jest wykluczone, że nastąpi to wcześniej z uwagi na planowaną poprawę zasobów taborowych. Wchwili wdrażania połączenia godziny te mogą jednak ulec zmianie z uwagi na prace po stronie Zarządcy Infrastruktury – spółki PKP PLK S.A – czytamy w odpowiedzi na interpelację poselską.