Dotychczas w 2022 roku doszło do „tylko” 19 wykolejeń i 6 rozjechań. Tylko – ponieważ to jest spadek aż o 82,5 procent względem 2021 roku.
Jak poinformowało MPK, dokładnie o 82,5 procent spadła liczba wykolejeń oraz rozjechań od stycznia do listopada 2022 roku w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W 2021 roku od stycznia do listopada doszło do 110 zdarzeń (65 wykolejeń i 45 rozjechań), tymczasem w 2022 roku to już 25 zdarzeń (19 wykolejeń i 6 rozjechań).
Stan torów w mieście ulega poprawie. MPK przeprowadza wielomilionowe inwestycje infrastrukturalne, które opierają się na poprawie zarówno samych torowisk, jak i przejść dla pieszych przez torowiska, a także rozbudowa zajezdni tramwajowej Borek.
Dziękujemy naszym pasażerom za cierpliwość podczas #TORYwolucji. Nie byłaby ona jednak możliwa bez wsparcia władz miasta i prezydenta Jacka Sutryka, który od wspiera nasze projekty przebudowy infrastruktury tramwajowej. Dziękujemy kierowcom i motorniczym za zaangażowanie i tak znakomitą jazdę, a torowcom i podwykonawcom za ich ciężką pracę – czytamy w komunikacie MPK Wrocław.
MPK Wrocław zadeklarowało, że po zakończeniu prac inwestycyjnych, transport miejski w mieście będzie działać „jeszcze lepiej, szybciej i sprawniej”.
W ciągu ostatnich trzech lat na poprawę stanu torowisk przeznaczonych zostało ponad 240 milionów zł, a wszystkie zrealizowane inwestycje infrastrukturalne osiągnęły rekordowy pułap finansowy w całej swojej historii! Widzimy efekty, a rekordowy spadek wykolejeń to nie tylko efekt dotychczasowych, ale i, przede wszystkim, zachęta do dalszych działań. To dowód na to, że warto się rozwijać, modernizować i stale ulepszać – informuje MPK.