NaKolei.pl WiadomościTabor MPK Poznań z trzema ofertami na naprawę główną prototypowego Tramino

MPK Poznań z trzema ofertami na naprawę główną prototypowego Tramino

Redakcja
Fot. Wiki Commons

MPK Poznań otrzymało trzy oferty w powtórzonym przetargu na naprawę główną razem z modernizacją tramwaju Solaris Tramino S100. Ale tylko jedna z nich mieści się w szacunkach zamawiającego.

W przetargu wpłynęły następujące oferty:

  1. Modertrans Poznań z ceną 4.852.350,00 zł brutto;
  2. Saatz z ceną 4.550.987,70 zł brutto;
  3. Konsorcjum Serwis Pojazdów Szynowych oraz FALKONE z ceną 3.787.700,00 zł brutto.

Pierwotne szacunki zamawiającego to 4.305.000,00 zł brutto.

Na realizację prac przewidzianych jest 18 miesięcy. Prototypowe Tramino zostało odkupione przez MPK Poznań od producenta tramwaju – firmy Solaris. Teraz chce go przywrócić do eksploatacji liniowej. Zgodnie z zapisami przetargowymi zamawiający wymaga, aby tramwaj po wykonanej naprawie posiadał w miarę możliwości, rozwiązania techniczne, dla których wymagane są zmiany opisane w niniejszym dokumencie, zbliżone z zastosowanymi w tramwaju referencyjnym – Solaris Tramino typ S105p, nr 545, dotyczy to w szczególności funkcjonalności i sposobu działania systemów pokładowych, rozmieszczenia urządzeń oraz interfejsów użytkownika w urządzeniach informatycznych oraz oprogramowaniu.

Tramwaj typu Solaris Tramino S100, po wykonaniu naprawy głównej z modernizacją musi być tramwajem jednokierunkowym wyposażonym w stanowisko do jazdy manewrowej do tyłu przystosowanym do eksploatacji w zakresie temperatur od –25oC do +40oC, przy wilgotności względnej powietrza do 95% (przy uwzględnieniu możliwości wystąpienia chwilowej kondensacji pary wodnej), przystosowanym do eksploatacji w warunkach infrastruktury torowo-sieciowej MPK – Poznań Sp. z o.o. w stopniu nie gorszym niż przed naprawą, przy założeniu, że podczas naprawy nie ulegną zmianie parametry skrajni i koniecznej przestrzeni niezabudowanej.

Zamawiający wymaga także, co do zasady, żeby wszelkie podzespoły, elementy konstrukcji, bądź wyposażenia tramwajów poddane zostały weryfikacji, a następnie w razie potrzeby wymianie na nowe lub zregenerowane, w taki sposób, aby zapewnić możliwość eksploatacji tramwaju, przez okres do kolejnej naprawy głównej, tj w odniesieniu do konstrukcji nośnej pudeł i wózków przez kolejnych 16 lat lub min. 1.600.000 km przebiegu, a urządzeń i aparatury przez 8 lat i 800.000 km przebiegu, bez konieczności wykonywania w międzyczasie napraw okresowych i czynności korekcyjno-naprawczych wykraczających poza zakres bieżącego utrzymania.

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności