Strona główna » Wiadomości » Przewozy towarowe » Litewski przewoźnik uruchomił przewozy intermodalne do polskich terminali

Litewski przewoźnik uruchomił przewozy intermodalne do polskich terminali

Redakcja
Fot. LTG

Litewskie Koleje LTG Cargo poinformowały o kontynuowaniu aktywnej dywersyfikacji swojej działalności, poprzez uruchomienie przewozów intermodalnych z terminala w Kownie (KIT) do terminali w Polsce. Jak podano przewozy towarowe będą organizowane na zamówienie klienta.

Przewoźnik poinformował, że zrealizował już pierwsze pilotażowe transporty do Gdańska i Małaszewicz. Na życzenie klientów zostaną zbadane możliwości przewozu ładunków do innych centrów logistycznych w Polsce, takich jak chociażby Poznań.

Wraz z umacnianiem się pozycji Grupy LTG w Polsce poszukujemy nowych możliwości i wychodzimy naprzeciw szybko zmieniającym się potrzebom rynku w wyniku wojny rosyjskiej na Ukrainie. Pracujemy, aby pozostać silną częścią logistyki kraju i pomóc krajowym firmom otwierać nowe trasy na rynki europejskie. Na początku kwietnia z sukcesem uruchomiliśmy naszą usługę intermodalną do Duisburga w Niemczech i zakończyliśmy już naszą pierwszą podróż z pełnym ładunkiem. Oferujemy naszym klientom wykorzystanie potencjału zgromadzonego przez Grupę w Polsce – mówi Eglė Šimė, prezes LTG Cargo.

Klienci wysyłający swoje towary do/z Gdańska będą mieli dostęp do jednego z najważniejszych portów dalekomorskich na Bałtyku, do którego zawijają największe kontenerowce z Ameryki Północnej i Południowej oraz Azji. To centrum logistyczne jest jedynym portem w regionie, który regularnie przyjmuje ładunki z Dalekiego Wschodu.

Terminal Intermodalny Małaszewicze we wschodniej Polsce wyróżnia się natomiast tym, że może odbierać ładunki z lądu z Azji Wschodniej i przeładowywać je na dalszy transport do krajów Unii Europejskiej. Małaszewicze to siedziba wielu najważniejszych firm spedycyjnych, logistycznych i transportowych w regionie.

LTG Cargo zapewnia, że będzie obsługiwać nowe połączenia intermodalne na Litwie, a LTG Cargo Polska, spółka zależna, będzie odpowiedzialna za nowe transporty w Polsce. Dzięki temu firmy będą mogły samodzielnie zadbać o wszystkie niezbędne rozwiązania logistyczne, podobnie jak w przypadku frachtu do Duisburga – więcej informacji.

Trasa Kowno-Gdańsk-Kowno liczy około 1100 km, a trasa Kowno-Małaszewicze-Kowno około 900 km. Litewskie Koleje szacują, że transport w jedną stronę zajmie około 30 godzin. Podczas jednej podróży można będzie przewieźć do 42 kontenerów towarów różnego rodzaju.

W najbliższych miesiącach Spółka planuje również nawiązać współpracę z nowymi klientami w Polsce i szukać sposobów na pomoc litewskim przedsiębiorcom w imporcie surowców z krajów Europy Środkowej.

Zobacz również: Koleje Litewskie zamykają swoje biura w Rosji i na Białorusi. Nie ma już szans na nawiązanie współpracy

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x