NaKolei.pl WiadomościEkonomia i rynek Koleje Litewskie zamykają swoje biura w Rosji i na Białorusi. Nie ma już szans na nawiązanie współpracy

Koleje Litewskie zamykają swoje biura w Rosji i na Białorusi. Nie ma już szans na nawiązanie współpracy

Redakcja
Fot. LTG

Koleje Litewskie poinformowały, że zamykają swoje biura zarówno w Rosji, jak i na Białorusi. Decyzja ta została zatwierdzona przez Zarząd Spółki.

Około 10 lat temu Koleje Litewskie (LTG) otworzyły swoje oddziały w Rosji i na Białorusi. Biura za granicą przez ten czas miały na celu ułatwić chociażby współpracę w zakresie przewozów towarowych między tymi państwami. Jednak wraz z atakiem Rosji na Ukrainę, zmieniło się podejście do wszelkich współprac z tymi narodami. Litewscy kolejarze stwierdzili, że nie będą prowadzić swoich biur u agresora.

Zdecydowanie potępiamy rosyjską wojnę na Ukrainie. Szukamy sposobów, aby pomóc narodowi Ukrainy, który walczy o wolność. Przedstawicielstwa na Białorusi i w Rosji miały na celu współpracę i poszukiwanie nowych kontaktów z partnerami biznesowymi w tych krajach, ale nie ma już szans na nawiązanie takich kontaktów. Tym samym zamknięcie przedstawicielstw jest koniecznym krokiem – mówi Egidijus Lazauskas, Dyrektor Generalny LTG.

Proces likwidacji biur LTG jest obecnie w toku i jak zaznaczają Litwini może potrwać nawet pół roku. Termin ten jest zależny od kwestii proceduralnych leżących po stronie rosyjskich i białoruskiej.

Wcześniej, przed podjęciem decyzji o zamknięciu biur, LTG Cargo, czyli spółka z Grupy LTG zajmująca się przewozami towarowymi, zamroziła wszelkie szlaki z Rosją i Białorusią. Chociaż warto dodać, że cały czas przez Litwę jeżdżą pasażerskie pociągi tranzytowe do i z Kaliningradu. Pociągi te są specjalnie zatrzymywane przez kolejarzy na stacji w Wilnie, przy peronach, na których przygotowano specjalną wystawę z fotografiami przedstawiającymi faktyczny wygląd „specjalnej operacji wojskowej” – więcej informacji.

Spółki Grupy LTG ściśle przestrzegają sankcji, nie przewożąc ładunków firm znajdujących się na sankcyjnych listach. Nie należy również przewozić ładunków z firm mających powiązania z osobami objętymi sankcjami. LTG Cargo z własnej inicjatywy ocenia wnioski o przewóz ładunków i konsultuje się z Ministerstwem Transportu i Komunikacji oraz Ministerstwem Spraw Zagranicznych. W przypadku zidentyfikowania takich powiązań odmawia i nadal będzie odmawiać przewozu tych ładunków – tłumaczą litewscy kolejarze.

Czytaj także: Na podróżujących do Kaliningradu Rosjan czeka w Wilnie specjalna wystawa fotografii

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności