Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Linia kolejowa E59 w przebudowie. PLK zmodernizuje m.in. stację Leszno

Linia kolejowa E59 w przebudowie. PLK zmodernizuje m.in. stację Leszno

Redakcja

Trwa ostatni etap prac na linii kolejowej Poznań-Wrocław. Użytkownicy stacji Leszno będą mogli liczyć na lepszą jakość obsługi.

Na trasie z Wielkopolski do Dolnego Śląska będziemy podróżować szybciej i wygodniej. Rozpoczęty we wrześniu br. ostatni etap prac na linii E59 poprawi czas przejazdu, komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz warunki na stacjach i peronach. Mowa m.in. o przebudowie stacji Leszno, czy powstaniu tam Lokalnego Centrum Sterowania.

3 września PKP PLK S.A. rozpoczęły prace na odcinku Stare Bojanowo-Kościan między Rawiczem a Czempiniem na granicy woj. dolnośląskiego. Działania te mają ostatecznie skrócić czas podróży z Poznania do Wrocławia o 1,5 h.

Między Starym Bojanowem a Kościanem zdemontowano już pierwszy tor. Powstaje nowy peron na przystanku Przysieka Stara. Niedawno wystartowały prace modernizacyjne na stacji Leszno. Prócz standardowych podczas odnawiania obiektów udogodnień powstanie wygodne przejście pod torami z windami, które będą spełniać oczekiwania niepełnosprawnych podróżnych.

Bardzo ważne jest pojawienie się Lokalnego Centrum Sterowania w Lesznie. System LCSu posiada liczne zabezpieczenia m.in. uniemożliwiające wjechanie pociągu na zajęty tor. Modernizacja oprócz Leszna obejmie również stacje Stare Bojanowo i Krościan. Na ulicy Młyńskiej i Gostyńskiej w Krościanie wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe, a na ulicy Wyzwolenia przejście podziemne. Na odcinku Stare Bojanowo – Kościan remont przejdą 4 przejazdy kolejowo-drogowe.

Niebawem, bo jeszcze w tym roku rozpoczną się prace na odcinkach Bojanowo – Leszno oraz granica woj. dolnośląskiego – Rawicz.Modernizacja odcinka spowoduje zamknięcie jednego toru na szlakach: Bojanowo – Leszno i Żmigród – Rawicz.

W 2020 roku, bo wtedy planowane jest zakończenie wszelkich prac na linii pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe z prędkością do 120 km/h. Koszt całości prac to 1,29 mld zł netto, w tym 0,99 mld zł netto to środki z UE.

Więcej na stronie PKP PLK S.A.

Podobne artykuły