Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Intensywne prace na trasie Kraków Głowny-Kraków Podłęże. Potrzebna przerwa w kursowaniu pociągów

Intensywne prace na trasie Kraków Głowny-Kraków Podłęże. Potrzebna przerwa w kursowaniu pociągów

Redakcja

PKP PLK działają na linii kolejowej E30. Intensywne prace na odcinku Kraków Główny-Kraków Podłęże są możliwe dzięki codziennym przerwom w kursowaniu pociągów po krakowskiej linii średnicowej.

Trwają prace na Krakowskim Węźle Komunikacyjnym. Dzięki codziennym, kilkugodzinnym przerwom w kursowaniu pociągów na linii średnicowej są możliwe efektywniejsze i szybsze postępy prac między Krakowem Głównym a Podłężem.Prace realizowane są na całej długości kontraktu, czyli ok. 20 km linii.

Prowadzona jest przebudowa wiaduktów i budowa nowych estakad kolejowych w centrum Karkowa. Aby prace jak najmniej utrudniały transport kolejowy w tym rejonie wszelkie kroki w inwestycji konsultowane są z przewoźnikami i zarządcami infrastruktury. Finalnie na trasie Kraków Główn-Kraków Płaszów pociągi będą poruszać się po czterech torach, a między Krakowem Plaszowem a Krakowem Bieżanowem po trzech torach.

Obecnie trwają prace m.in. przy przebudowie przystanku Kraków Prokocim oraz przy obiektach inżynierskich, m.in. przy ul. Łokietka, Prądnickiej, Kopernika, Grzegórzeckiej, Miodowej i Dekerta. Całość prac na Krakowskim Węźle Kolejowym zakończy się w 2020 roku. Ich wartość jest szacowana na niemal 1 mld zł. Szczegóły inwestycji na stronie PKP PLK S.A.

 

Podobne artykuły