1,K
Przejście podziemne jest bardziej estetyczne i funkcjonalne. Odnowiono schody na cztery perony (nr 1, 2, 4 i 5) oraz schody na ul. Podwale Grodzkie. Wymieniona została posadzka, która ma ścieżki naprowadzające dla osób niedowidzących. Są nowe okładziny ścian i sufitu. Jasne energooszczędne oświetlenie ułatwia drogę. Dwie windy oraz dwie pary schodów ruchomych na perony nr 1 i 2 zostaną udostępnione po uzyskaniu wymaganych pozwoleń. Od grudnia, osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się mają już dogodny dostęp na perony dzięki windom oraz schodom ruchomym w sąsiednim przejściu podziemnym, prowadzącym do budynku dworca kolejowego.
Przygotowywany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej. PLK zamierzają uruchomić w marcu na peronach nr 1 i 2 dwustronne wyświetlacze (ekrany) oraz zegary. Na peronach staną też infokioski. Dodatkowo 16 wyświetlaczy będzie przy wyjściach z przejść podziemnych. Na ekranach będą podane przyjazdy i odjazdy pociągów. System informacji pasażerskiej będzie zintegrowany z nowym nagłośnieniem – komunikaty głosowe i wizualne będą podawane jednocześnie.
W Gdańsku Głównym pasażerowie korzystają już ze zmodernizowanych peronów nr 1 i 2. Podwyższone perony umożliwiają wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zabytkowy charakter stacji utrzymano dzięki nowym, lecz stylizowanym na historyczne lampom i ławkom. Odnowione zostały również wiaty. Nowe gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie gwarantują podróżnym dobrą orientację na stacji. Dla osób niewidomych i niedowidzących wzdłuż krawędzi peronów oraz w przejściach podziemnych zamontowano ścieżki naprowadzające z wypukłymi elementami. Zakończenie remontu przejścia podziemnego to kolejny etap zmian na stacji w stolicy województwa pomorskiego.
Stacja Gdańsk Główny korzystnie zmienia się dzięki środkom z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość zadania o nazwie „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny”, realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wynosi 62 mln zł brutto.