Tabor Transport miejski
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-pesa

Dostawa 15 pojazdów PESA Jazz Duo dla Gdańska na finiszu

Dostawa 15 pojazdów PESA Jazz Duo dla Gdańska na finiszu Fot. Dominik Paszliński / www.gdansk.pl

Dobiega końca realizacja pierwszej transzy zamówienia tramwajów PESA Jazz Duo, która w sumie obejmuje 30 nowych pojazdów dla floty Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Jedenaście pojazdów z pierwszej transzy zamówienia (wynosi łącznie 15 egzemplarzy), weszło już w skład gdańskiej floty tramwajowej.

Kolejny, dwunasty pojazd, zgodnie z zapowiedzią producenta, dostarczony zostanie jeszcze w tym tygodniu (czyli do 26 kwietnia – red.) – mówi Anna Dobrowolska rzecznik prasowa Gdańskich Autobusów i Tramwajów. – Producent poinformował nas także, że trzy pojazdy są obecnie na etapie zabudowy wnętrza i  zadeklarował, że pomimo utrudnień związanych z aktualną sytuacją, dostawy pierwszej transzy zakończyć planuje najpóźniej w czerwcu. W drugim półroczu natomiast rozpocząć ma się realizacja drugiej transzy zamówienia, czyli kolejnych 15 nowych tramwajów.

Nowości w tramwajach PESA Jazz Duo

Nowe wersja różni się od starszego modelu, czyli pięciu tramwajów PESA Jazz Duo, które po Gdańsku jeżdżą już od 2015 roku.

  • W pojazdach w przestrzeni pasażerskiej i w kabinach prowadzącego zamontowane zostały gniazda USB.
  • Wyznaczono także osobne zabezpieczone stanowisko dla roweru.
  • Tramwaj wyposażony jest w zautomatyzowany defibrylator zewnętrzny AED, umieszczony w kabinie motorniczego.
  • W pojazdach zamontowano boczne tablice informacyjne wyświetlające linię i trasę przejazdu.
  • Poprawiono funkcjonowanie klimatyzacji i ogrzewania, kierując strumień powietrza na ściany boczne.
  • Udoskonalono oświetlenie stopni wejściowych.
  • Samopoczucie pasażerów poprawiać ma zmienna barwa oświetlenia, która zmienia się w zależności od temperatury panującej na zewnątrz. Przy chłodzie na dworze, we wnętrzu pojazdu panuje barwa ciepła, podczas wysokiej temperatury – barwa zimna.

Nowe tramwaje PESA Jazz Duo to pojazdy wieloczłonowe, dwukierunkowe i całkowicie niskopodłogowe, o długości do 32,5m. W tramwaju jest przestrzeń dla ponad 200 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących. Siedzenia i tapicerka zostały wykonane z “wandaloodpornych” materiałów.

Tramwaje przystosowane są do pokonywania wzniesień wynoszących do 6 proc., z możliwością zatrzymania się na wyniesionym odcinku.

W trosce o potrzeby osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz osób niewidomych i niedowidzących – wszystkie kolumny i poręcze wykonane są w kolorze żółtym, a przyciski w tramwaju opisane są w alfabecie Braille`a. Pojazdy wyposażone są w odkładane ręcznie platformy dla niepełnosprawnych. Znajduje się w nich również wydzielona powierzchnia dla wózków inwalidzkich i dziecięcych.