NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura Dolnośląskie z umowami na projekty w ramach Kolei Plus. Krok do rewitalizacji trasy do Lwówka

Dolnośląskie z umowami na projekty w ramach Kolei Plus. Krok do rewitalizacji trasy do Lwówka

Redakcja
Fot. Zlotoryja1211.pl

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego podpisał trzy umowy z wykonawcami wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych dla projektów liniowych do programu Kolej Plus.

Zamówienie podzielone było na trzy zadania:

Zadanie nr 1: Opracowanie wstępnego studium planistyczno – prognostycznego na odcinku Środa Śląska – Wrocław.

Prace zostaną zrealizowane przez Infra – Centrum Doradztwa Sp. z o.o. Całkowita końcowa wartość umowy to 835 000.00 PLN netto. Samorząd zaoszczędził, ponieważ wstępne szacunki dla tego projektu określono na 1 040 000.00 PLN netto.

Zadanie nr 2: Opracowanie wstępnego studium planistyczno – prognostycznego Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój. Te prace także zrealizuje Infra – Centrum Doradztwa Sp. z o.o. Wartość tej części to 1 050 000.00 PLN netto. W tym przypadku Urząd Marszałkowski musiał dołożyć, bo szacunki określono na poziomie 1 miliona złotych netto.

Zadanie nr 3: Opracowanie wstępnego studium planistyczno – prognostycznego dla linii kolejowej nr 310 Kobierzyce – Piława Górna. Te prace także zostaną zrealizowane przez Infra – Centrum Doradztwa Sp. z o.o. Tu, podobnie jak w części 1, udało się zaoszczędzić. Wartość umowy to 1 290 000.00 PLN netto, a szacunki zamawiającego to 1 703 333.33 PLN netto.

W każdej części złożona została jedna oferta.

województwo dolnośląskie zgłosiło do programu Kolej + 5 projektów. To:

  1. Poprawa jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska – Wrocław. Projekt zakłada wybudowanie podstawowej infrastruktury kolejowej w obrębie Wrocławskiego Węzła Kolejowego na odcinku Wrocław Świebodzki – Wrocław Muchobór. Pozwoli to na uruchomienie nowych połączeń w ramach Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej (WKM) na kierunkach Wrocław – Środa Śląska, Wrocław – Wołów oraz Wrocław – Jaworzyna Śląska. Przebudowie poddana zostanie również stacja Środa Śląska w celu dostosowania jej do kończenia i zaczynania biegu pociągów WKM.
  2. Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój w celu włączenia powiatu złotoryjskiego i Złotoryi do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego. Rewitalizowany miałby być odcinek linii kolejowej nr 284 zarządzany przez Spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Jednocześnie dzięki tej inwestycji możliwa będzie rewitalizacja dalszego odcinka linii nr 284 od Jerzmanic-Zdrój do Lwówka Śląskiego, który został przejęty na rzecz Samorządu Województwa Dolnośląskiego.
  3. Poprawa jakości połączeń Dzierżoniowa i powiatu dzierżoniowskiego z Wrocławiem. Będzie to możliwe dzięki wznowieniu ruchu na linii kolejowej nr 310 Kobierzyce – Piława Górna, która jest własnością Samorządu Województwa Dolnośląskiego oraz odbudowie drugiego toru na odcinku linii kolejowej nr 285 pomiędzy stacjami Wrocław Główny a Kobierzyce.
  4. Rewitalizacja linii kolejowej nr 181 na odcinku Oleśnica – Syców – Kępno (skomunikowanie Sycowa, Kępna, Wielunia ze stolicą Dolnego Śląska).
  5. Rewitalizacja linii kolejowych stanowiących ciąg komunikacyjny Zgorzelec – Bogatynia (skomunikowanie Bogatyni ze stolicą Dolnego Śląska).
Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności