1,1K
To rzecz jasna nie nastąpiło. Donald Tusk zapowiedział realizację KDP pomimo, że podstawowy dylemat: budowa KDP czy modernizacja linii kolejowych do prędkości 120 lub 160 km/h, nie został rozstrzygnięty. W ciągu czterech lat nie powstało studium wykonalności projektu, choć obawiam się, że będzie trzeba za nie zapłacić. Trudno więc ocenić, czy projekt KDP jest uzasadniony. Decyzja ministra dowodzi jednego – niestety jako kraj nie jesteśmy w stanie mobilizować własnych zasobów finansowych, aby przeprowadzać ambitne projekty infrastrukturalne. To powinno się zmienić, albowiem jeśli przeważy filozofia obecnej ekipy, to po tej decyzji przyjdzie następna, czyli porzucenie budowy nowego Centralnego Portu Lotniczego pomiędzy Warszawą a Łodzią.
Dlaczego zabrakło debaty w sprawie KDP?
To rzecz jasna nie nastąpiło. Donald Tusk zapowiedział realizację KDP pomimo, że podstawowy dylemat: budowa KDP czy modernizacja linii kolejowych do prędkości 120 lub 160 km/h, nie został rozstrzygnięty. W ciągu czterech lat nie powstało studium wykonalności projektu, choć obawiam się, że będzie trzeba za nie zapłacić. Trudno więc ocenić, czy projekt KDP jest uzasadniony. Decyzja ministra dowodzi jednego – niestety jako kraj nie jesteśmy w stanie mobilizować własnych zasobów finansowych, aby przeprowadzać ambitne projekty infrastrukturalne. To powinno się zmienić, albowiem jeśli przeważy filozofia obecnej ekipy, to po tej decyzji przyjdzie następna, czyli porzucenie budowy nowego Centralnego Portu Lotniczego pomiędzy Warszawą a Łodzią.
Paweł Szałamacha
poseł klubu Prawo i Sprawiedliwość