Kolej na świecie Tabor

Berliński S-bahn odebrał pierwsze nowe pociągi

Berliński S-bahn odebrał pierwsze nowe pociągi Fot. Siemens Mobility

Z początkiem 2021 r. pierwsze nowe pociągi S-bahn dla stolicy Niemiec (seria 483/484) wyprodukowane przez konsorcjum Siemens Mobility-Stadler rozpoczęły kursowanie wraz z pasażerami. W styczniu zostanie dostarczonych 10 pociągów przedseryjnych.

Mieszkańcy Berlina i Brandenburgii mogą teraz spodziewać się zupełnie nowych pociągów zapewniających więcej miejsca, duże panoramiczne okna, klimatyzację, kamery monitoringu bezpieczeństwa we wszystkich wagonach, bezpośrednie połączenia głosowe z centrum bezpieczeństwa, dostęp do usług dla osób na wózkach inwalidzkich i nowoczesne wyświetlacze informacji dla pasażerów.

W grudniu 2015 r. S-Bahn Berlin, podpisała z konsorcjum Siemens Mobility i Stadler kontrakt na dostawę 106 pociągów składających się z 85 zestawów 4-wagonowych serii 484 i 21 dwuwagonowych serii 483. Pociągi będą wchodziły do eksploatacji od 2021 do 2023 roku. Oprócz obsługi linii S47, nowe pociągi będą wykorzystywane na liniach S46, S8 i S41 / S42.

To najwygodniejsze pociągi w długiej historii berlińskiej kolei S-Bahn. Wspólnie z Siemensem i Stadlerem pracowaliśmy nad tym momentem od pięciu lat – ściśle towarzyszyliśmy produkcji, testowaniu i odbiorze pociągów oraz intensywnie przygotowywaliśmy się, w tym szkoląc maszynistów i pracowników – powiedział Peter Buchner, szef kolejki miejskiej S-Bahn w Berlinie

Obie nasze firmy są głęboko zakorzenione w Berlinie. Razem zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy pociąg dla S-Bahn Berlin, który będzie działał z najwyższą niezawodnością przez dziesięciolecia i będzie wyposażony w najnowsze technologie – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock, Siemens Mobility.

Nowe pociągi pomyślnie przeszły 2-letnią fazę testów w najbardziej zaawansowanym na świecie centrum testowym pojazdów szynowych w Wegberg-Wildenrath w Nadrenii Północnej-Westfalii.  Dodatkowo, czterowagonowy pociąg odbył także 12-tygodniowy program testów klimatycznych w Wiedniu w Austrii, gdzie został poddany realistycznym symulacjom w temperaturach od -25° z lodem i śniegiem do +45° i palącym słońcu.

Pociągi przedseryjne zostały gruntownie przetestowane w sieci kolei miejskiej S-Bahn w Berlinie od września 2019 roku, pokonując około 150 000 kilometrów testowych i obsługując każdy fragment z 340-kilometrowej sieci.

Fot. Siemens Mobility
Fot. Siemens Mobility
Fot. Siemens Mobility